כתיבה נכונה לשיווק באינטרנט

מאת  |

כתיבה נכונה לשיווק באינטרנט

 


לקופירייטינג טוב יש הרבה סודות, אנחנו נחשוף כמה מהם כשנדבר על הכללים החשובים של כתיבה עניינית. נראה מה ההבדל בין משפטים מסובכים הסוטים מהנקודה לבין משפטים ברורים וקצרים שמעבירים את המסר ומעל הכל, נגלה איך מעבירים את המסר בצורה הברורה והנכונה ביותר.

 

איפה הפואנטה?

 

כמו בעיצוב דפי נחיתה או בכל תחום של שיווק באינטרנט- כל פסקה היא רעיון אחד. נקודה מפרידה בין משפטים. כל משפט הוא חלק מהנושא. פסיק מפריד בין חלקי המשפט. יותר משלושה פסיקים במשפט והקורא כבר שכח מה הוא ראה בתחילת הפסקה.

הדרך הכי טובה לאבד את מעט העניין של הקוראים, היא לסטות מהנושא ולו לרגע. כל משפט צריך לדבר לעניין ולהיות ברור בפני עצמו. סוגריים, שמטרתם להכניס נושא נוסף ושולי לעניין מסיטות את המיקוד ויוצרות בלבול.

 

המילים הנכונות בהקשר הנכון

 

שימוש במילים כמו כאשר, אך, כגון,  יוצר שפה מאולצת שלא תורמת למסר. למכתבי מכירה ואתרי אינטרנט שפה גבוהה לא מוסיפה דבר. מילים ריקות כאלה שקולות לשימוש במילה בעצם. הרי בעצם, מי שאומר בעצם מנסה בעצם להאריך את הכתוב כי בעצם הוא לא יודע מה לומר.

 

שמרו על הבהירות

 

עליכם לדעת לארגן את המשפטים בצורה הברורה ביותר שתוכלו. אתם רוצים להגיע ל-100% בהירות בכל משפט. לא תצליחו תמיד לקלוע למטרה, אבל חשוב לשמור על היעד. משפט הדורש הסבר במשפט העוקב, הוא לא משפט טוב.

 

משפט לא ממוקד

 

המטוס ממריא בזכות זה שהמנוע מייצר דחף קדימה, ואז האוויר אשר עובר מתחת לכנף (וזאת בהנחה וכוח הגרר פוחת במידה הרצויה), גורם ללחץ אוויר שלילי מעל הכנף, ואז כאשר זרם האוויר מאפשר, הכנף נדחפת כלפי מעלה.

 

אותו רעיון, ממוקד

 

כשהמנוע מייצר מספיק דחף קדימה, הפרש לחץ האוויר שמתחת לכנף לזה שמעליו, מייצר כוח עילוי.

 

אז איפה ההבדלים?

 

המשפט הראשון מבולבל, לא מכוון לפואנטה, משתמש במילים מיותרות, וגם מסביר את עצמו בסוגריים תוך כדי המשפט. כל אלו מסיחים את הדעת מהמסר, שהוא איך מטוס מייצר כוח עילוי. הקוראים לא חייבים לכם דבר ולכן אם תזלזלו בהם עם כתיבה רשלנית, הם יחזירו לכם בהתעלמות.

זכרו, טקסט שכתוב טוב, לא רק מרצה את הקורא המזדמן, אלא יוצר לקוח חוזר שמפיץ את הכתוב לחבריו.

 

נקרא 4247 פעמים שונה ב 01 ספט
תן ציון למדריך זה
(2 votes)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין