איך לכתוב קופי טוב?

מאת  |

איך לכתוב תוכן שיווקי טוב

 

 

קופירייטינג או רעיונאות בעברית, היא אומנות השימוש במילים ככלי שיווקי. תפקידו של הקופירייטר הוא ליצור תוכן שיווקי לעסק כמו סלוגן, מודעות פרסום, מאמרי כתיבה שיווקית באתר העסק ועוד. לצדו של הקופירייטר עומד הארט דיירקטור או הגרפיקאי שאחראי על עיצוב התוכן אותו יצר הקופירייטר. דרך שילוב הכוחות של השניים נוצר התוכן השיווקי של כל עסק.

 

מה הופך קופירייטינג לטוב?

 

היות ומדובר בכלי שיווקי, קופירייטינג נבחן על פי מדד עיקרי אחד והוא יכולת ההצלחה של התוכן השיווקי. במידה ומדובר בעסק המעוניין למכור מוצר מסוים ההצלחה תירשם כעלייה באחוזי המכירה של אותו מוצר. במקרים בהם המטרה היא יצירת מודעות חברתית לנושא מסוים או מיתוג של מוצר עם קבוצה מסוימת, הקופירייטינג יחשב כמצליח כאשר יווצר באז תקשורתי סביב אותו נושא או מוצר. 

 

אז איך כותבים קופי טוב ?

 

קופירייטינג טוב נשען על כמה וכמה עקרונות בסיסיים וביניהם העקרונות הבאים:

 

חשבו כמו הלקוחות שלכם

 

קופייריטינג הוא בסך הכל המצאת סיפור סביב המוצר, כדי למכור אותו. הרי מוצר כזה יש במאתיים גרסאות שונות, אז למה שנקנה דווקא את זה? בגלל הסיפור שסביבו. ניקח טמפונים לדוגמה: אי פעם ראיתם אישה במחזור שאיכשהו בשבוע הזה ספציפית מחליטה ללכת לים בבגד ים לבן, לקפוץ ממטוס ולנהל חברה גדולה? כמובן שלא. אבל הרעיון שמאחורי הסיפור הוא מה ששובה את קהל היעד. עצם המחשבה שבאמצע המחזור הן לא ישבו מקופלות מכאב בפינה של החדר, אלא שיכול להיות נפלא אם רק יקנו את המוצר הזה, זה מה שהופך את הפרסומת למוצלחת. היא מוכרת את הרעיון שהטמפונים האלה יגרמו לנשים, איכשהו, להרגיש טוב יותר.

 

עוד לפני שתתחילו לכתוב את המילה הראשונה עצרו וחשבו למי אתם כותבים את התוכן השיווקי. שימו את עצמכם במקום הלקוחות, ונסו לחשוב מה היה גורם להם להתעניין דווקא במוצר הזה. בנוסף הקפידו על צורת כתיבה המתאימה לקהל היעד. בחרו במילים מתאימות הנפוצות אצל אותו קהל. הרי בני נוער לא משתמשים באותה שפה כמו גיל הזהב. השתמשו באורך הנכון של התוכן השיווקי, ואל תפריזו בתיאורים מורכבים שלא יובנו על ידי הלקוחות.

 

חלוקה נכונה של התוכן – הרבו להשתמש בפסקאות קצרות וברורות כשלכל אחת מהן כותרת מתאימה. לאף אחד אין סבלנות לקרוא משפטים מסורבלים שלא נגמרים. אם תדברו בשפה באורך הקשב שלהם, אתם תראו התעניינות במוצר.


 

מכרו פתרון ולא מוצר

 

הסטטיסטיקה אומרת שכל ארבע דקות יוצא מוצר חדש. אז איך תצליחו להניע את הציבור לרכוש משהו בשוק כל כך רווי? במרבית המקרים הלקוחות מחפשים פתרון לבעיה כלשהי ולכן כאשר אתם מעוניינים למכור מוצר או רעיון כלשהו פנו אל הלקוחות והציגו להם אותו כפתרון לבעיה קיימת בה קרוב לוודאי שנתקלו לא פעם.

 

רוב הפרסומות ומכתבי המכירה בנויים כך:

 

המצוקה: נראה או נקרא על סיטואציה שבה אדם כמונו נתקל בבעיה מוכרת ומציקה. אנחנו נזדהה איתו, הרי גם אנחנו נמצאים בסיטואציה הזו לא מעט, ונתהה איך הם יפתרו את הבעיה. הקפידו לתאר את הבעיה לפני הצגת המוצר וצרו הזדהות של הלקוח עם התוכן השיווקי שלכם כבר בשלב תיאור הבעיה. תארו את הסיטואציה בה נמצא הלקוח וגרמו לו להרגיש שהמאמר נכתב עבורו.

 

הפתרון: נראה את אותו אדם פותר את הבעיה עם אותו מוצר. לאחר שיצרתם הזדהות עם הלקוח הציגו בפניו את המוצר או המותג שיכול לסייע לו לפתור את הבעיה שכרגע תיארתם בפניו.

 

המכירה: נגלה איך אנחנו יכולים גם להשיג את אותו מוצר שיפתור לנו את הבעיה. בטלפון, בחנות, במבצע מוגבל בזמן או באתר האינטרנט. תנו להם את כל המידע כדי שיוכלו לרכוש בעצמם וללא עיכובים מיותרים. ככל שתקפידו על תיאור אמתי ונכון של הבעיה כך אמונו של הלקוח בתוכן השיווקי שלכם יגדל והוא יאמין כי המוצר אכן יספק לו את הפתרון לבעיה.


הידעתם? שוק הפרסום בארה"ב לא משתמש במילה לקנות, יש לה הקשר שלילי להוצאות וחובות. במקומה משתמשים במילים כמו grab, one get ו- pick up.


כאשר אתם מעוניינים למתג מוצר או רעיון כלשהו הקפידו לבחור בתיאור אחד מרכזי והתמקדו בו. שימוש בתארים רבים מידי יגרום ללקוח לפקפק באמינותכם.

הבחירה בתיאור הנכון צריכה להתבסס על הבעיה אותה יפתור המוצר עבור הלקוח. ניקח לדוגמה מכונית חשמלית. קרוב לוודאי כי הקופירייטינג יתבסס על תיאור המכונית כחסכונית באנרגיה, בעלת הוצאות נמוכות על תחבורה ומעל הכל כשומרת על הסביבה. ולא יציג תיאורים רבים על עיצוב המכונית, היוקרה שלה או המהירות המקסימלית אליה היא יכולה להגיע.

כאן בא חוק השלוש – מכונית יכולה להיות מהירה, חסכונית ונוחה. המיץ יכול להיות טעים, מרענן ומרווה. אבל לא טעים, מרענן, מרווה, במבצע וחדש. זה ארוך יותר ממה שאנחנו מוכנים להקשיב לו.

חשבו על מודעות הפרסומת הרבות שנתקלתם בהן בהם המוצר מתואר באינסוף שמות תואר מרשימים שיצרו אצלכם תחושה לא אמתית ומזויפת. מנגד, חשבו על מודעות פרסומת בהם הוצג שם המותג בצירוף תיאור בודד או סלוגן קצר אשר יצרו אצלכם התאמה ישירה בין המותג לבין המיתוג.

 זכרו שקופירייטינג טוב הוא חלק בלתי נפרד מתכנון האתר שלכם. עיצוב אתרים טוב יתחשב תמיד בנראות התוכן באתר, ולכן הקפידו תמיד לתכנן את התוכן השיווקי של האתר ועיצובו מראש.

 

 

נקרא 2463 פעמים שונה ב 16 דצמ
תן ציון למדריך זה
(0 votes)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין