מבחן תוכן עם גוגל אנליטיקס 

מבחן A/B לבדיקת תוכן -Google Analytics 

אחת המטרות החשובות בניהול עמודי מכירה מכל סוג, היא הגדלת אחוז ההמרה. שהרי רווח זו מטרת האתר. מידע סטטיסטי הוא כלי בעל ערך למנהל והוא מספק תובנה רחבה על תפקוד האתר. כדי להגדיל את אחוז ההמרה עליכם לערוך מבחני תוכן שונים,  בהם תשוו ותבדקו איזה מהעמודים מניב את אחוז ההמרה הגדול ביותר. קיימים מבחנים מסוג A/B שבהם בודקים תוכן עם הבדל ברכיב או מספר רכיבים קטן, ובנוסף אפשר לקיים מבחן מרובה-משתנים בהם מודדים את אחוז ההמרה של עמודי תוכן עם הבדלים רבים. 

 

 

 ab-testing1

 

 עמוד A הגדיל ביותר מ 20% את אחוז ההמרה של המשתמשים באתר – www.abtests.com

 

 

במדריך זה תלמדו לבצע את הניסוי דרך Content Experiments. שהוא חלק מ-Google Analytics.

1. הגדירו Goal במערכתGoogle Analytics  - התחברו אל המערכת ולחצו על כפתור Admin. כעת בחרו בפרופיל המשתמש שיגדיר את ניסוי התוכן, עברו ללשוניתGoals ולחצו על כפתור +Goal.

 

 ab-testing2

 

2.הגדירו את שם הGoal- ובחרו את הסוג – זהו למעשה הנתון שיבחן במבחן התוכן. ניתן לבחור בין כתובת אליה יגיע המשתמש, אורך הביקור, כמות העמודים לביקור או התרחשות אירוע מסוים. לכל אחד מהסוגים תצטרכו להגדיר פרמטרים שונים בהתאמה.

 

 ab-testing3

 

למידע נוסף אודות Goals במערכתGoogle Analytics  תוכל לגשת לכאן.

3.גשו למערכת  Content Experiments- בתפריט הצדדי, תחת הכותרת Content, בחרו באפשרות Experiments.

 

 ab-testing4

 

4.הגדירו את כתובת האתר בו יבוצע ניסוי התוכן ולחצו על כפתור Start Experimenting.

 

 ab-testing5

 

5.הגדירו את כתובות העמודים אותם תרצו להשוות - בחלון שיוצג לפניכם. ניתן להשוות עד 6 גרסאות שונות של אותו עמוד במבחן אחד.

 

 ab-testing6

 

6.הגדירו כמה אחוזים מתנועת הגולשים יכללו במבחן זה - מומלץ לא להגדיר 100% מהגולשים אלא אחוז קטן יותר.

 

ab-testing7

 

 

7.הטמעת הקוד – לפני הטמעת קוד המבחן יש לוודא כי בשני העמודים מוטמע כבר קוד המעקב הרגיל שלGoogle Analytics. אחרי שווידאתם זאת סמנו את האפשרותI`ll add the experiment code myself  העתיקו את הקוד והדביקו אותו מיד מתחת לתגית <Head> אך ורק בעמוד המקור.

 

 ab-testing8

 

8.הליך האימות – המערכת תוודא כי הקודים הוטמעו באופן תקין. בסיום לחצו על כפתור Excellent.

 

 ab-testing9

 

9. לחצו על הכפתור Go to experiments list על מנת לצפות ברשימת הניסויים הפעילים.

 

 ab-testing10

 

 

10.אחרי שבחרתם בניסוי התוכן שאתם רוצים לראות את התוצאות שלו תוכלו לראות את הביטויים של כל אחד מעמודי התוכן שהגדרתם במבחן. חשוב לציין כי ב-24-48 השעות הראשונות לא יוצג תוכן במערכת.

 

 ab-testing11

 

אין מגבלה על כמות הפריטים שתוכלו למדוד בכל מבחן ולמעשה אין מגבלה גם על כמות המבחנים שתוכלו לבצע. שיפור מתמיד של האתר והגדלת אחוז ההמרות שלו הן חלק משגרת יומו של כל מנהל אתר.

משלב זה תמדוד את אחוזי ההמרה של כל אחד מהעמודים על ידי ספירה של כמות המשתמשים שהגיעו מעמוד מסוים לעמוד המכירה. בסיום התהליך תוכלו לערוך השוואה בין הנתונים והעמוד בעל אחוז ההמרה הגבוה יותר יוגדר כעמוד הסופי.

 

נקרא 9087 פעמים שונה ב 17 פבר
תן ציון למדריך זה
(1 Vote)
מדריכים נוספים מהקטגוריה: דוח מותאם אישית באנליטיקס »

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין