עבודה עם יעדים בגוגל אנליטיקס

מאת  |


 

קביעת יעדים עבור האתר שלכם הוא צעד חשוב שיש לבצע לפני שהאתר עולה לאוויר. הקביעה עצמה היא יותר תרגיל מחשבתי. זה הזמן שבו אתם מכריזים בקול רם את מטרת האתר ואת ההישגים החשובים לכם. אם מה שאמרתם נשמע הגיוני, בטאו זאת בבניית האתר עצמו.

לאחר שקבעתם את היעדים תוכלו לעקוב אחרי ההצלחה שלכם ביחס ליעדים שהגדרתם במערכת Google Analytics ולהסיק מסקנות בהתאם.

 

 

קביעת יעדים במערכת Google Analytics

 

כדי לקבוע יעד במערכת Google Analytics  יש לפעול על פי השלבים הבאים:

 

1.     התחברו אל מערכת Google Analytics  עם שם המשתמש והסיסמה שלכם.

 

קביעת יעדים בגוגל-אנליטיקס

 


2.       בחרו את האתר לו תרצו להוסיף יעדים ולחצו על כפתור Admin בתפריט העליון.


קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

 

3.      בחרו בפרופיל לו אתם רוצים להגדיר את היעד .


קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

 

4.      עברו ללשונית Goals.


קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

 

5.      לחצו על כפתור +Goal על מנת להוסיף יעד חדש.


קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

 

 

6.      כעת, הגדירו שם ליעד החדש וודאו כי האפשרות Active מסומנת. לאחר מכן תדרשו לבחור את סוג היעד מבין ארבעת האפשרויות הבאות:

URL Destinationכניסה לעמוד מסוים. אם תבחרו באפשרות זו תוכלו לעקוב אחר כניסת משתמשים לעמוד ספציפי באתר. לרוב, המעקב יבוצע על עמודים המופיעים לאחר רכישה או ביצוע פעולה מסוימת. אבל חשוב לזכור כי לא כל משתמש שהגיע לעמוד מסוים בהכרח ביצע פעולה כלשהי.

Visit Duration– זמן שהיה באתר או בעמוד ספציפי. תוכלו להגיד מהו הזמן ששהייה ארוכה ממנו בעמוד תחשב עבורכם בהצלחה. מומלץ לחשוב על זמן הגיוני אך להתחשב גם בסוג הגולשים המבקרים באתר ובכמות התוכן בכל עמוד על מנת לקבל תוצאות שתוכלו לעבוד איתן.

Page/Visit כמות דפים נצפים למבקר. השימוש במדד זה בודק לכמה עמודים נכנס כל גולש בממוצע בביקור בודד. ככל שכמות הדפים תהיה גדולה יותר היא תוביל לחשיפה גדולה יותר לאתר ולתוכן הפרסומי ששילבתם בו במידה ועשיתם זאת.

Event אירוע ספציפי. כדי שתוכלו להשתמש באפשרות זו יש להגדיר תחילה שימוש ביכולת Event Tracking. עליכם להגדיר את התנאים בהם מתקיים האירוע על מנת שתוכלו לבצע מעקב. אפשרות זו פחות נפוצה יחסית אך זו הדרך היחידה להגדרת יעדים בעמוד ביחס לאירועים.


קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

 

7.      ברגע שבחרתם את סוג היעד תצטרכו למלא פרטים כדי לעקוב אחרי הנתונים.

בדוגמא הבאה נגדיר יעד למספר כניסות לעמוד ספציפי. מומלץ להגדיר כתובת אליה מגיע המשתמש אחרי ביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או שליחת הודעה כדי לעקוב אחר פעולות מסוג זה.

יש להגדיר את כתובת העמוד, סוג הכניסה לכתובת זו, ואת יעד הכניסות במידה ואתם מעוניינים להציג את אחוזי הביצוע ביחס ליעד הסופי.

לסיום, לחצו על כפתור Save.

 

קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

8.      כדי לצפות באחוזי הביצוע של היעדים יש להיכנס לדוח הרלוונטי וללחוץ על שם היעד בחלקו העליון של החלון.

 

 

 

קביעת יעדים בגוגל אנליטיקס

 

 
 

נקרא 2240 פעמים שונה ב 17 פבר
תן ציון למדריך זה
(0 votes)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין