האם גם אתם משתמשים בגוגל אנליטיקס לצורך החלטות הקשורות לאתר האינטרנט שלכם ולהחלטות הקידום, השיווק והפרסום שלכם? סביר להניח שכן, במידה כזו או אחרת, הרי מדובר על מערכת ניטור וניתוח האתרים הנפוצה ביותר בעולם. בתור משתמשי גוגל אנליטיקס, מאוד יכול להיות שכבר נחשפתם לממשק החדש של המערכת שהושק באוקטובר 2013, עם תפריטי ניווט חדשים, יכולות חדשות ושינויים מבניים באופן בו המערכת מציגה נתונים.

במדריך זה נתמקד בשינויים החדשים לממשק Google Analytics, נסקור כלים חדשים ונפרט לגבי היכולות של המערכת המשודרגת. הממשק החדש נקרא Universal Analytics – אנליטיקס אוניברסאלי.

השינויים במראה ופריסת המערכת

המערכת של גוגל אנליטיקס הפכה בשינוי לרספונסיבית, הכוונה שהיא מתאימה את עצמה לכל פלטפורמה שניגשים אליה ממנה – מחשב רגיל או נייד, סמארטפון, טאבלט.

 

 

עיצוב חדש ורספונסיבי למערכת גוגל אנליטיקס

 

 

העמוד הראשי של מנהל המערכת (ADMIN), לאחר ההתחברות לחשבון שלכם שונה אף הוא וכולל כעת חלוקה לשלושה מקטעים: חשבון, נכס ופרופיל. חלוקה זו עושה סדר במערכת ומאפשרת למשל לערוך את כל הגדרות החשבון בצורה נוחה ונגישה – כולל שינויים יעילים מאוד בניהול המשתמשים וההרשאות, לעדכן פרטים שונים לגבי האתר שלכם (נכס) והקוד של גוגל אנליטיקס. מקטע ה"פרופיל" נוגע להיבטי תצוגה של המערכת.

 

 

 

 

שינוי ויזואלי נוסף שמאוד משפר את העבודה בממשק גוגל אנליטיקס הוא הפילוחים (Segments) תחת אפשרויות הדיווח – שאליהן מגיעים לאחר בחירה במאפיין הרצוי ובתצוגה הרלבנטית בתפריט הדיווח העליון. במקום רשימה מסובכת של פילוחים, כעת הם מופיעים בריבועים נוחים, שניתן להדגיש ולסמן בכוכב עבור פילוחים שמשתמשים בהם הרבה.

 

 

 

 

 

תוספת נוספת ושימושית מאוד היא לחצן בצורה מגבעת אקדמאים, בצד ימין למעלה בממשק העברית. לחיצה כאן תפתח סרטון הדרכה או הסבר כתוב לגבי דו"ח מסוים שבו אתם רוצים לצפות.

 

שינויים בדוחות

 

כמה מהשינויים החשובים והמשמעותיים ביותר במערכת גוגל אנליטיקס החדשה נמצאים בממשק הדיווח. הדו"ח "מקורות תנועה" הפך לדו"ח "רכישה" (Acquisition) והוא מספק מידע מקיף מאוד על מקורות ההגעה של גולשים לאתר – רכישת לקוחות כפי שגוגל קוראים לתהליך כעת. דו"ח "תוכן" השתנה ונקרא כעת "התנהגות" (Behavior).

 

שני דוחות בעלי שמות חדשים ויכולות משופרות

 

 

 

בדו"ח רכישה תוכלו לראות את מקורות התנועה לאתר שלכם, בחלוקה לכל התנועה, קמפיינים, לפי מילות מפתח רגילות או ממומנות וכל יתר האפשרויות הישנות תחת דו"ח מקורות התנועה. בדו"ח ההתנהגות נוספו אפשרויות כגון זרימת התנהגות גולשים וזרימת אירועים. גם לדוחות אחרים, שנותרו עם אותם שמות, גוגל הוסיפו יכולות דיווח חדשות – למשל אפשרויות מגוונות תחת דוחות ההמרות.

באופן כללי, השינויים בממשק הדוחות של גוגל אנליטיקס עשויים להיות קצת קשים להבנה בתחילה, אך הם בהחלט חיוביים ומספקים הרבה יותר אפשרויות לנתח ולהבין את פעילות האתר שלכם והתנהגות הגולשים. המערכת מאפשרת כיום ניתוח יעיל יותר של המרות, מקורות תנועה ויעדים שונים.

 

דיווח Analytics ABC חדש

 

שינוי משמעותי נוסף הוא שיטת האנליטיקס ABC, כאשר מדובר על ראשי תיבות של מעגל הכולל רכישה, התנהגות ולבסוף המרה – כיצד המבקרים הגיעו לאתר, כיצד הם התנהגו באתר וכיצד נוצרו המרות באתר. תחת שיטת דיווח חדשה זו, חלק מהדוחות במערכת החדשה של גוגל אנליטיקס מוצגים בחלוקה הזו של מעגל ה-ABC. כאשר המטרה היא לנתח את תפקוד האתר והגולשים ולגבש אסטרטגיה אינטרנטית מוצלחת יותר המובילה ליותר גולשים ויותר המרות.

 

 

ערוצי רכישת גולשים לאתר ותצוגה לפי מעגל ה-ABC החדש

 

 

 

 


באופן כללי, במערכת החדשה של גוגל אנליטיקס, גוגל מדגישים ביתר שאת את התפישה שלהם לגבי הטכניקה האופטימאלית לניתוח ביצועים של אתר: הגדרת המטרות העסקיות, זיהוי וקביעת אסטרטגיות וטקטיקות, בחירת מדדי הביצוע המרכזיים, בחירת פילוחים לניתוח ומעקב ובחירת יעדים ומטרות.

 

 

 

 

 

מידע דמוגרפי משופר

 

המערכת החדשה של גוגל אנליטיקס אוספת נתונים מקבצי Cookies של צד שלישי דרך פלטפורמת הפרסום דאבל קליק מבית גוגל. זה מאפשר לקבל דוחות מקיפים מאוד עם נתונים דמוגרפיים לגבי הגולשים שמגיעים לאתר שלכם – מין, גיל, תחומי עניין וכן הלאה. לנתונים דמוגרפיים אלו ניתן להגיע תחת הדו"ח בעל אותו השם באפשרויות של דו"ח "קהל" (Audience). חשוב לציין כי על מנת ליהנות מנתונים אלו יש להפעיל את הכלי הזה דרך ביצוע השינויים הרלבנטיים לקוד האנליטיקס שלכם.

 

 

 

בחירת הדו"ח הדמוגרפי

 

 

 

 

ניתוח אירועים משופר ויעיל יותר – מנהל תגיות ומעקב אירועים אוטומטי

 

אם בעבר על מנת לעקוב אחר אירועים שונים באתר – הפעלת כפתור, הפעלת סרטון וידאו וכיוצא באלו – היה צורך להכניס לעמודים השונים באתר קוד ספציפי, הכלי החדש של מעקב אירועים אוטומטי (Auto Event Tracking) מבטל את הצורך ביישום קוד HTML או JavaScript להגדרת מעקב האירועים. היכולת היעילה והמשודרגת הזו נעזרת גם במנהל התגיות (Tag Manager) של המערכת. יש להטמיע בצורה חד פעמית את "מקליט האירועים" (Event Listener) ולרשום את האירועים הרלבנטיים למעקב במנהל התגיות. הנה סרטון שמסביר טוב את העניין הזה: http://www.youtube.com/watch?v=vli0AtMTuQA

 

 

לסיכום: המערכת החדשה של גוגל אנליטיקס באמת כוללת כמה וכמה שינויים קוסמטיים ותפעוליים חשובים. השינויים בהחלט משפרים את המערכת וכדאי לעבור להשתמש בהם בהקדם. יש עוד שינויים ושיפורים ביכולות של המערכת, כאשר גוגל עצמם מציעים קורס גוגל אנליטיקס מקוון וחינמי לחלוטין על השימוש במערכת האנליטיקן, כולל כל הכלים החדשים והיכולות המשופרות.

 

 

נקרא 2013 פעמים שונה ב 26 פבר
תן ציון למדריך זה
(1 Vote)

חברת SEONE קמה מתוך מטרה וחזון להקים שירות קידום ושיווק באינטרנט ברמה הגבוה ביותר. החברה מספקת ללקוחותיה שירותי קידום אתרים וייעוץ בהתאמת אתרים למנועי החיפוש, תוך שימת דגש על אמינות ושרותיות חסרת פשרות לכל לקוח. תחומי פעילותינו מתמקדים במתן שירותים מלאים בכל אפיקי השיווק באינטרנט: בניית אסטרטגיה שיווקית, שירותי PPC, שיווק ברשתות חברתיות, קידום אורגני במנועי חיפוש, ניהול קמפיינים פרסומיים וקידום אתרים באינטרנט הסלולרי.

אתר: www.seone.co.il
מדריכים נוספים מהקטגוריה: « הטמעת קוד גוגל אנליטיקס

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין