שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

שימוש במשפכים מרובי ערוצים במערכת אנליטיקס היא הדרך הטובה ביותר לבצע מעקב אחר תנועת המשתמשים באתר. על ידי הגדרה ועבודה עם משפכים אפשר לדעת איזו דרך עברו המשתמשים מכניסתם ועד ליציאתם או עד לביצוע פעולה מסוימת כמו ביצוע של רכישה באתר. בעקבות המסקנות שתקבלו משימוש במשפכים במערכת תוכלו לבצע שינויים במבנה האתר או בתוכן שמופיע בו. בדרך הזאת תובילו לשיפור בתנועת המשתמשים באתר ולהעלות את אחוזי המכירה וההכנסות.

 

שימוש במשפכים במערכת Google Analytics

 

כדי לעבוד עם משפכים במערכת Google Analytics יש לעבוד לפי השלבים הבאים:

1.      התחברו לחשבון שלכם ב-Google Analytics

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

2.      אחרי שבחרתם בחשבון שממנו תרצו להציג את הנתונים, תחת Audience לחצו על Visitor Flow.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

3.      עכשיו יוצג לפניכם תרשים הזרימה של תנועת המשתמשים באתר. בתרשים תוכלו לראות את תנועת המשתמשים מחולקת לפי פרמטר מוגדר (במקרה זה החלוקה היא על פי מדינה) ואת תנועתם באתר על פי הדפים בהם הם ביקרו.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

4.      התרשים עצמו מחולק לכמה חלקים – פרמטר החלוקה הבסיסי, אינטראקציה ראשונה ואינטראקציות נוספות במידה והמשתמש המשיך לגלוש באתר מעבר לדף הראשון. בכל חלק ניתן לראות  באילו דפים ביקרו המשתמשים וכמה משתמשים עברו לדף נוסף. בנוסף, תוכלו לראות סימון אדום המצביע על אחוז המשתמשים שנטש את האתר בעמוד מסויים.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

5.       לגבי כל שלב בתרשים תוכלו לראות פירוט של כמות המשתמשים ומקור התנועה שלהם או העמוד אליו גלשו. מעבר עם העכבר מעל לאחת מהקבוצות יציג פירוט נוסף.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

6.      בעת לחיצה עם העכבר על קבוצה מסוימת יוצגו כמה אפשרויות :

Highlight traffic through here– מדהה את הצבע של שאר הקבוצות האחרות והתמקדות בקבוצה זו. בכל שלב תחת מצב זה ניתן לבחור בקבוצות שונות ולהתמקד בהן.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

 

Explore traffic through here – הצגת תרשים ספציפי לקבוצה זו באופן מפורט.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

Group details – הצגת נתוני הקבוצה כרשימת מסודרת ומפורטת.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

7.      כדי לשנות את פרמטר החלוקה הראשי עליכם לבחור באחת מהאפשרויות המופיעות בתפריט הבחירה בפינה השמאלית העליונה. ניתן לבחור בכל הפרמטרים המוכרים של מערכת Google Analytics , יעדים שאותם הגדרתם באופן עצמאי, ואפילו לבצע חלוקה על פי מודעות וקמפיינים במערכת AdWords, במידה וקישרתם בין שתי המערכות.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

8.      ניתן ליצור משפך מותאם אישית כבר בשלב הגדרת יעד של כניסה לעמוד ספציפי. כל מה שצריך לעשות זה לסמן V  בתיבת הסימון של אפשרות Use Funnel בעת הגדרת היעד ולמלא את שאר הפרטים ביניהם עמודים קשורים לעמוד שהוגדר ביעד כדי לבדוק את התנועה ביניהם.

 

שימוש במשפכים בגוגל אנליטיקס

 

 

נקרא 2176 פעמים שונה ב 17 פבר
תן ציון למדריך זה
(1 Vote)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין