קידום אפליקציות

מאת  |

קידום אפליקציות

 

אופטימיזציה של אפליקציות לגוגל – השלבים ליצירת אפקליציות מאושרות (ומצליחות)

 


עם השינויים הרבים והאינסופיים בתעשיית האינטרנט, המובייל הולך ותופס חלק משמעותי יותר ויותר בשימוש שלנו באינטרנט, כאשר אחד ההיבטים המובילים בעולם המובייל הוא כמובן שימוש באפליקציות (ישומונים כפי שהן נקראות בעברית תקנית...). אך ריבוי האפליקציות גורם לכך שהרבה יותר קשה היום להגיע למשתמשים שיורידו וישתמשו באפליקציה. לכן, כמו בתחום החיפוש הרגיל באינטרנט לפני כן, הנושא של קידום אפליקציות הופך לחשוב מאוד כיום. וכמו באתרי אינטרנט, גם קידום אפליקציה מחייב אופטימיזציה ועבודה מסודרת.
קישורים עמוקים מאפליקציות (App Deep Links) שמעבירים אנשים אל ומדפים ספציפיים באפליקציה, הם הכוכב החדש בתחום החיפוש האורגני וקידום אפליקציות, כאשר הנושא ה"לוהט" הזה צובר תאוצה מהר מאוד. הקישורים העמוקים מאפליקציות מאפשרים לאלגוריתם החיפוש של גוגל לאנדקס אפליקציות כפי שהוא עושה לאתרים וכך להציג את האפליקציות הרלבנטיות לגולשים המחפשים ממכשירי מובייל. כ-15% מהחיפושים בגוגל על פלטפורמת אנדרואיד מאחזרים כיום קישורים עמוקים מאפליקציות ובארבעה חודשים בלבד מספר ההקלקות על קישורים לאפליקציות מתוצאות חיפוש עלה פי 10! בדומה לקידום אתרים רגילים, גם בקידום אפליקציה יש שיטות עבודה מסודרות וצעדים מומלצים ע"י גוגל, כאשר הצלחה מחייבת כמובן מקצועיות ודיוק לצד ניטור מתמיד של הפעילות והנתונים. ריכזנו עבורכם ארבעה שלבים מהותיים בניטור ביצועי אפליקציות והנעת משתמשים פוטנציאליים לפעולה (הורדה ושימוש למשל).

 

1. ספקו למפתחי האפליקציה גישה לכלי מנהלי האתרים (Webmaster Tools)
אינדוקס של אפליקציה ע"י גוגל מצריך מאמץ קבוצתי שלכם (בתור וובמאסטרים נניח) לבין צוות פיתוח האפליקציות. בכלי הוובמאסטר של גוגל ניתן לצפות בנתונים הכרחיים לעבודה מוצלחת של צוות הפיתוח. אלו כמה כלים מרכזיים הזמינים כיום:
•    שגיאות בדפים מאונדקסים בתוך אפליקציות.
•    סטטיסטיקות על מפת האתר שלכם – אם זו הצורה בה אתם מיישמים את הקישורים העמוקים מהאפליקציה.
•    ניתוח שבועי של הקלקות וחשיפות שהגיעו דרך קישורים עמוקים בחיפוש של גוגל.
בפועל, למפתחי אפליקציות רבים אין גישה לכלי הוובמאסטר של גוגל, כך שבהחלט מדובר על צעד שחשוב לוודא ולבצע אם לצוות הפיתוח אין כרגע גישה למערכת.
כל בעלים רשום ומאושר של אתר רשאי להוסיף משתמשים חדשים למערכת וובמאסטר טולס. פשוט בוחרים את סוג ההרשאות (מלאות או מוגבלות), מוסיפים את כתובת המייל של צוות הפיתוח ולוחצים הוסף/Add.

 

 

הבינו כיצד האפליקציה שלכם מתפקדת בתוצאות החיפוש

 

האם וכיצד משתמשים מתקשרים עם האפליקציה שלכם דרך תוצאות החיפוש של גוגל? היום יש בידיכם שתי דרכים עיקריות לעקוב אחר ביצועי האפליקציה שלכם ולנטר הצלחה של פעילות קידום אפליקציה.

•    שליחה אוטומטית של עדכון הקלקות וחשיפות לחלק "כל ההודעות" בכלי הוובמאסטר.
•    כלי לניתוח כמות התנועה המגיעה לאפליקציה דרך קישורים עמוקים, זאת באמצעות נתוני גורם מפנה (Referrer Information).

 

3. ודאו כי משאבי אפליקציה מרכזיים ניתנים לאינדוקס

 

משאבים חסומים מהווים את אחת הסיבות המרכזיות להודעות שגיאה של "אי התאמת תוכן" (Content Mismatch) בדו"ח שגיאות אינדוקס בוובמאסטר טולס. גוגל צריכה את כל המשאבים הנדרשים על מנת להציג את דף האפליקציה שלכם. כך גוגל מעריכה האם עמוד האינטרנט המקושר לאפליקציה מכיל את אותו התוכן כמו דף האפליקציה שלכם.

ניתן לצפות בנוחות ברשימת המשאבים שאין אליהם גישה לזחלן של גוגל, כך ניתן לזהות את הבעיה ולתקן אותה בהתאם. כאשר אתם רואים הודעת שגיאה על אי התאמת תוכן עבור האפליקציה, חפשו את רשימת המשאבים החסומים בשלב 5 של פירוט השגיאה.

 

 

 

שימו לב לשגיאות אנדרואיד באפליקציה
על מנת לעזור לכם לזהות שגיאות כאשר גוגל מבצעת אינדוקס לאפליקציה, המערכות של גוגל שולחות לכם הודעה לגבי כל שגיאות האפליקציה שמתגלות. רוב השגיאות הללו יופיעו גם בלשונית "אפליקציות אנדרואיד" (Android Apps) בדו"ח שגיאות האינדוקס.
בנוסף לשגיאות הקיימות "Content Mismatch" ו-"Intent URI not Supported", גוגל השיקה 3 סוגי שגיאות נוספים:
•    APK not found : לא ניתן למצוא את החבילה המשתייכת לאפליקציה
•    No first click free: הקישור לאפליקציה שלכם לא מוביל ישירות לתוכן המתאים אלא דורש התחברות לקבלת גישה.
•    Back button violation : לאחר הקלקה והגעה לאפליקציה שלכם, לחיצה על כפתור ה"חזור" לא הובילה לתוצאות החיפוש.
במקרים רבים, שגיאות אלו נגרמות עקב הגדרה כללית באפליקציה (קרי, משאב חסום או בחירת אזור הקופצת כשהמשתמש מנסה לפתוח את האפליקציה מתוצאות החיפוש). טיפול בהגדרה שגויה זו לרוב תפתור את השגיאות.

 

אז שיהיה בהצלחה עם קידום האפליקציה שלכם בתוצאות החיפוש! קידום אפליקציות הוא תחום חשוב שהולך ומתפתח במהירות, לכן חשוב להיות מעודכנים על מנת לשמור ולהשיג תוצאות טובות לאורך זמן.

 

 

 

נקרא 1452 פעמים שונה ב 20 אפר
תן ציון למדריך זה
(1 Vote)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין