ניהול מותג

מאת  |

קידום אתר - ניהול מותג

 

האינטרנט הוא מקום שבו המידע נוצר ומתוחזק בחינם על ידי המשתמשים עצמם, והוא נחשב בפני רבים כמקום מקצועי להשיג בו מידע אמין. חברות רבות משתמשות בידיעה הזו כדי לקדם את עצמן אל קהל הלקוחות, גם כגורם רשמי המייצג את החברה, וגם בצורה שקרית כאילו הם אחד האדם.

בעידן פוסט פייסבוק זה, קל מאד למצוא ולחלוק מידע, ואת זה אנשי השיווק מנצלים כך שהם לא צריכים "לדחוף" את המסרים שלהם ללקוחות, אלא הלקוחות עושים זאת בעצמם. מנגד, שיתוף המידע המסיבי מאפשר לאותם לקוחות אמיתיים או בתשלום, לפנות נגד החברה ולהתלונן וגם להמציא סיפורים שלמים כדי לקדם את האינטרס שלהם.

לכן נדרשים בעלי החברות והעסקים להתמודד עם בעיות הנוגעות לפרסום שלילי באתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. כדי להקדים תרופה למכה חשוב מאד לשים לב למספר נקודות כאשר בוחרים לנהל מותג באופן מקוון.

 

ייצגו את החברה או המוצר בכבוד

 

דאגו שאתר החברה או יצרן המוצר הולמים אותו ומעבירים את התחושה ללקוח הקצה הנמצא מעבר למקלדת. בעת בניית אתר תדמית הקפידו לשלב עמוד צור קשר וציינו כי אתם מעוניינים לקבל משוב  מהלקוחות על האתר, המוצר או כל חווית שירות הקשורה בו.

במידה ואתם מעוניינים לפנות גם לקהל לקוחות קבוע שקלו לבנות בלוג ובו תפרסמו מידע ועדכונים על פעילות החברה או עדכונים על המוצר. אתר או בלוג הם למעשה כרטיס ביקור של החברה שלכם וקרוב לוודאי שיוצגו כתוצאות הראשונות במנוע החיפוש של Google, כשיחפשו את שם החברה שלכם. לא הייתם רוצים שהלקוחות יגיעו לאתר מיושן ומוזנח נכון?

חשוב להשקיע מראש בתהליך של מיתוג העסק והאתר. מיתוג טוב ואיכותי מושג כאשר השפה הגרפית של המותג מובהקת, מבודלת וזכירה. המטרה היא שקהל היעד ידע להפנים ולזהות כל פעם מחדש את שפת המותג מבין כל שאר המותגים המתחרים על תשומת ליבו.

 

דאגו לייצר נוכחות ברשת

 

יצירת נוכחות ברשת היא נקודה קריטית בניהול של מותג ברשת כלל ובמנועי החיפוש בפרט. הקפידו ליצור מצב בו קיים שיח ברשת על המוצר או החברה שלכם בפן חיובי. תוכלו לשלוח דוגמיות של המוצר לבלוגרים נבחרים, לפנות לעיתונאים ולהציע להם לסקור את המוצר ואף לכנס מסיבת עיתונאים לכבוד ההשקה.

 

ככל שנוכחות המותג ברשת תהיה גדולה יותר כך דרכם של הלקוחות אליכם תהיה קצרה יותר. חשבו על מצב בו עשר התוצאות הראשונות בביטוי מסוים הן קישורים לאתר שלכם או לעמודי הנחיתה.

 

השקיעו ברשתות חברתיות

 

הרבה מהחיפושים הנעשים על מוצרים מיועדים למציאת חוות דעת אישיות של משתמשים אחרים, ומפרט מלא ורשמי של אותו מוצר.

אם תשקיעו כראוי בפרופיל ציבורי ברשת חברתית, אותם מחפשים יוכלו למצוא את כל המידע וגם אפשרות ליצור עמכם קשר. דאגו לייצר נוכחות ראויה וטפחו אותה - בכך תגדילו את חשיפת המשתמשים אל המותג, ותתנו להם במה לשתף חוויות אישיות מהמוצר.

אם התגובה היא שלילית – סימן שיש לכם במה להשתפר, אם התגובה חיובית – הצלחתם ועכשיו כולם ידעו את זה.

 

התייחסו לתגובות הלקוחות

 

כפי שכולנו ודאי יודעים, המידע ברחבי הרשת זמין לכולם ללא סינון. עובדה זו יצרה מצב בו כל תלונה קטנה של לקוח בודד יכולה ליצור סחף אדיר בתוך ימים. הקפידו לספק מענה הולם ושקול לכל לקוח, ותנו להם את התחושה כי יש מי שמקשיב בכל שאלה או בעיה.

 

תלונות ועוד תלונות

 

לקוחות מתלוננים. לא משנה מה תעשו מישהו ימצא משהו רע לומר לכם. לכן עליכם לוודא כי בכל נקודה בה נמצאת תגובה של לקוח, נמצאת גם תגובתכם.

תופעת הלינצ'טרנט תפסה תאוצה בשנתיים האחרונות והיא שנייה במקומה רק לטוקבקים אלימים. אין משהו שהציבור אוהב יותר מלראות סיפור של ניצחון האדם הקטן מול החברה הגדולה – אפילו אם אותו אדם קטן המציא את כל הסיפור בעצמו.

כאנשים אנחנו אינטלגנטיים ושקולים, כציבור אנחנו אספסוף ולכן אוהבים מאוד להסחף ולתקוף חברות גדולות. לכן כדי לטפל בנושאים מסוג זה מומלץ לשכור את שירותיהם של אנשי מדיה חברתית, שהוכיחו את יכולתם להתמודד עם התנגדות והתלהמות חברתית.

במקרים רבים תגובתכם יכולה לעצור את הסחף ולתת מענה אמתי לבעיות בהן נתקלו הלקוחות . נציגי מדיה חברתית טובים, ידעו מתי להגיב ואם בכלל. ובמידת הצורך אם הגולש משקר, להציג את הגרסה של החברה ולהראות לציבור שלא כך הדבר.

 

 

נקרא 3013 פעמים שונה ב 23 פבר
תן ציון למדריך זה
(0 votes)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין