קידום אתרים - טעויות נפוצות

מאת  |

טעויות נפוצות בקידום אתרים

 

 

תהליך של קידום אתר כולל בתוכו שלבים רבים ביניהם שיפור מבנה האתר עצמו, בניית תוכן מתאים, בניית מערך קישורים ועוד. כל אחד מהשלבים מטפל בנושא אחר במטרה ליצור שיפור כולל בדירוגו של האתר. במקרים רבים טעויות שונות בכל אחד מהשלבים מובילות לפגיעה באתר יותר מאשר מסייעות לו.

 

תוכן האתר

 

התוכן הקיים באתר צריך להיות מופנה בעיקר לגולשים ולא למנועי החיפוש. למרות שאלה מודדים את הרלוונטיות שלו, כשמשתמש אמיתי יגיע, הוא פשוט יעזוב. טעויות נפוצות בשלב זה הן :

 

שימוש בתוכן לא מקורי – העתקת תוכן ממקורות שונים אפילו עם אישור רשמי. הדבר יחשיב את האתר שלכם כמועתק ויגרום לפגיעה בדירוג שלו.

 

הצפה של מילות מפתח – הרצון להשתמש במילות חיפוש לפעמים גורם לטקסט להיות מוצף במילים ריקות ללא שום קשר לטקסט. הדבר יוצר טקסט לא טבעי שיוריד את הדירוג שלכם במנועי החיפוש.

 

קישורים לא מועילים – הוצאת קישורים מתוכן האתר לאתרים בעלי דירוג נמוך יותר או קישורים שאינם טבעיים יורידו את דירוג האתר שלכם ויתכן ואף יפגעו באתרים אליהם אתם מקשרים את הגולשים שלכם.

 

מבנה האתר

 

מבנה אתר טוב יכול להקל מאד על הגולשים באתר, וגם יקל מאד על מנועי החיפוש לסרוק אותו. טעויות נפוצות בתהליך תכנון האתר הן:

בניית תפריט מסורבל – דאגו לבנות תפריט קל וברור עבור המשתמשים. השתמשו בקטגוריות ראשיות ותחתיהן הציגו מספר בודד של תתי קטגוריות. פירוט יתר בשלב זה יגרום לסרבול בעבודה ובהבנה של התפריט.

 

שיכפול והסתרת תכנים – יש הרבה שיטות לנסות לעבוד על גוגל, לא הרבה עובדות. אחת מהן היא שכפול והסתרת תכנים. אם אתם מעוניינים להשאר בעמוד הראשון, המנעו משכפול או הסתרה של התוכן דרך קוד JS לדוגמא. במידה ותעשו זאת, תזכו לעונש מ-Google  לדחיקת האתר כמה עמודים אחורה.


שימוש באובייקטים – שימוש באובייקטים שונים כמו עמודי IFrame או תוכן בטכנולוגיית Flash אינו מסייע לדירוג האתר שלכם. פשוט משום שמנועי החיפוש לא נכנסים אל תוך התוכן המוצג כך שהמידע אינו בא לידי ביטוי.

 

בניית קישורים

 

במטרה בהליך של בניית קישורים היא כמובן לקבל מעין המלצות מאתרים אחרים על ידי הפניית הגולשים שלהם לאתר שלכם. הטעויות הנפוצות בשלב בניית הקישורים הן:

 

קישורים לא רלוונטיים – במקרים רבים משקיעים מקדמי האתרים ביצירת מערך קישורים מרשים מבלי לשים לב כי מדובר בקישורים בעלי תגית No Follow. אותה תגית מבטלת את ההשפעה של קישורים אלו על הציון הסופי של האתר.

 

שימוש במילות מפתח לא מתאימות – כאשר אתרים אחרים מקשרים אליכם חשוב לוודא כי הקישור נעשה מתוך טקסט רלוונטי לאתרכם. קישור לאתר שאינו מתוך טקסט רלוונטי לא יסייע באופן משמעותי פשוט משום שמדובר במילה שאינה רלוונטית לנישה.

 

קישורים יוצאים – קישורים למקורות חיצוניים בעל דירוג רלוונטיות נמוך משל האתר שלכם ישפיעו על דירוגו. מנועי החיפוש ידעו לבדוק לאילו אתרים נוספים אתם מעבירים את הגולשים שלכם. במידה והדבר אינו עולה בקנה אחד עם התוכן המוצג, הדבר יפגע בדירוג האתר שלכם.

 

 

נקרא 2773 פעמים שונה ב 05 מרס
תן ציון למדריך זה
(0 votes)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין