שיפור אתר מותאם למובייל

מאת  |

התאמת אתר למובייל

 

 

נוכחות בסביבת מובייל היא חשובה ואף קריטית להצלחה אינטרנטית אמיתית כיום, כאשר עולם המובייל רק הולך והופך יותר משמעותי ומרכזי עבור אתרים ועסקים הפועלים באינטרנט. אפילו אם הפנמתם את החשיבות של אתר למכשירי מובייל, אי אפשר פשוט לבנות אתר סלולארי ולשכוח ממנו או להתאים את האתר הקיים שלכם לסמארטפונים וטאבלטים –חייבים גם לשמור על דינאמיות ולהתאים את האתר למציאות הטכנולוגית והתפעולית, מבחינת שימושיות, קידום בגוגל וכיוצא באלו.

במדריך זה נסקור את הדרכים היעילות והמומלצות לשפר את האתר שלכם למובייל, כך שתוכלו להשיג תוצאות טובות יותר ולהישאר רלבנטיים עבור הגולשים. המדריך יתמקד בהמלצות ודרכי פעולה רלבנטיות לקידום האתר בגוגל, בהתאם להמלצות המקצועיות של גוגל עצמה.

סקר מקיף שביצעה חברת מחקר המדיה קומסקור מראה כי כמעט 4 מתוך כל 5 משתמשי סמארטפונים מבצעים רכישות באתרי מובייל. אך הסקר גם הציג נתונים לפיהם כ-50% מהרוכשים באתרי מובייל לא יחזרו לאתר שאינו מותאם היטב לגלישה על גבי פלטפורמת מובייל. וזו רק דוגמא אחת הממחישה את הצורך להפיק אתר מובייל איכותי ולשפר אותו באופן תמידי.

 

לחשוב על המשתמשים ולהפסיק לתסכל אותם בממשק בעייתי

 

בדיוק כמו באתרי דסקטופ רגילים, גם באתרי מובייל חשוב לשים דגש על המשתמשים עצמם ולספק חווית שימוש יעילה, זורמת ואיכותית. לכן חשוב להסיר מאתר המובייל חלונות נוספים והודעות קופצות (מבוססות JavaScript למשל) שקשה לסגור. כמו כן, מפתחי אתרי מובייל רבים מנסים לקדם את האפליקציה של האתר/המותג באמצעים ויזואליים שאולי יוצרים בולטות, אך מקשים על משימות אינדקס של האתר ומפריעים לגולשים – ההמלצה בתהליך פיתוח אפליקציות היא ללהשתמש במודעות באנר פשוטות בתוך האתר עצמו לצורך קידום עצמי של אפליקציות.

 

 

דוגמא לבאנר המשווק את אפליקציית חנות האפליקציות של אפל – המודעה מוצגת רק למשתמשי iOS

 

 

נקודה נוספת הקשורה לשיפור אתר למובייל ויעילות הממשק שלו לגולשים היא תמיכה בכל המכשירים. כך למשל, במכשירי אייפון ומכשירי אנדרואיד החל מגרסא 4.1 ומעלה אין תמיכה בפלאש, לכן רצוי לבנות את האתר ללא פלאש אלא על בסיס HTML5. רצוי לא להשתמש בתכנים המצריכים התקנת פלאג-אינים מסוימים על המכשיר. כמו כן, למכשירי טאבלט מומלץ להציג את גרסת הדסקטופ של האתר ולאו דווקא גרסא תואמת סמארטפונים.

 

 

 

הימנעו מהצגת ההודעה הזו באתר שלכם – "פלאש אינו נתמך"

 

 

הגברת מהירות האתר

 

זהו נושא מאוד חשוב מבחינת הדירוג של גוגל והשימושיות לגולשים גם באתרי דקסטופ סטנדרטיים. ככל שאתר המובייל שלכם יטען מהר יותר, כך הוא ידידותי יותר לגולשים ואלו יחזרו לאתר ו/או יבצעו בו רכישות ופעולות אחרות ביתר קלות. כלי מצוין וחינמי לבדיקת מהירות האתר שלכם הוא Page Speed Insights של גוגל המספק דירוג מהירות לאתר וכן דגשים להתמקד בהם לשיפור המהירות.

 

 

פשוט מכניסים את כתובת האתר והכלי של גוגל אומר לכם מה מהירותו וכיצד לשפר אותה.

 

 

שיפורים טכניים חשובים

 

שיפור אתר אינטרנט למובייל כולל כמה וכמה היבטים טכניים חשובים המשפרים את דירוג האתר, מקדמים אותו בחיפוש סלולארי ומקלים על הגולשים למצוא את האתר שלכם ולהפוך ללקוחות.

•    הסרת חסימות ממשאבים הנחשבים חסומים או אסורים לקובץ Robots.txt של גוגל (CSS, JavaScript).
•    יישום של נהלים מומלצים ע"י מנוע החיפוש של גוגל בהתאם למבנה אתר המובייל: עיצוב רספונסיבי או כתובות URL נפרדות למובייל או הצגה דינמית של האתר.

 

 

 

בניית אתר ידידותי לסביבת מובייל – אופן יישום הצגת האתר

 

 

• עיצוב המספק אזורי כתיבה גדולים ונגישים מספיק, אך עם כמה שפחות דרישה להקלדות. כפתורים ידידותיים לאצבעות!
• תיקון של עמודים עם הרבה תנועה אך חווית משתמש גרועה: http://www.youtube.com/watch?v=yoR4RY531qA
• ביצוע אופטימיזציה לתהליכי זרימה באתר המובייל, בעזרת הכלים של גוגל וובמאסטר טולס וגוגל אנליטיקס:

http://www.youtube.com/watch?v=J8etWr17yUE
• ניצול היכולות של הסמארטפון לצרכי קידום האתר והגולשים אליו – GPS, מצלמה (קמפיינים של צילומי לקוחות למשל), כלים כמו "גוגל מקומות" וכיוצא באלו.

 

 

לסיכום: אתר המובייל שלכם הוא מנוע צמיחה משמעותי וכלי הכרחי במציאות האינטרנטית כיום. חשוב מאוד להמשיך לשפר את האתר ולהתאימו ליכולות של המכשירים החדשים. גוגל עצמה מציעה שפע של כלים ומדריכים בנושא, לשיפור אתרים, הנגשת האינטרנט למובייל ושיפור התוצאות עבור כל הצדדים.

 

 

נקרא 2137 פעמים שונה ב 13 אוק
תן ציון למדריך זה
(1 Vote)

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין