בחודש ספטמבר האחרון הודיעה פייסבוק על הרחבת פלטפורמת הפרסום של אינסטגרם לכ-30 מדינות, וביניהן גם ישראל. משמעות הדבר היא שעסקים קטנים כגדולים יכולים כעת לקבל גישה נוספת לקהל הייחודי של אינסטגרם, ולהיעזר בכלי המיקוד של פייסבוק על מנת לנתב את מאמצי הפרסום שלהם לקהל הרלוונטי ביותר עבורם. רוצים גם? קבלו מדריך ליצירת קמפיין פרסום באינסטגרם בקלות ובמהירות.
שלב 1: קשרו את חשבון האינסטגרם שלכם
לפני שנתחיל, חשוב לציין כי אין חובה לפתוח חשבון אינסטגרם על מנת לפרסם ברשת החברתית – ניתן לקשר את המודעות לדף העסקי בפייסבוק בלבד. כך שאם אין לכם חשבון אינסטגרם ואינכם מעוניינים להקים אחד, תוכלו לעבור ישירות לשלב מספר 2.
אם יש לכם חשבון אינסטגרם, היכנסו לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם, ושם לחצו על "הגדרות" (Settings). בתפריט שנפתח לחצו על "מודעות אינסטגרם", ועקבו אחר ההוראות.
שלב 2: התחברו ל- Ads Manager
על מנת להמשיך בתהליך, תצטרכו להיות מחוברים לחשבון "מנהל המודעות" (Ads Manager) שלכם בפייסבוק. אם עדיין אין לכם אחד כזה, תוכלו למצוא הוראות פשוטות להקמתו בקישור הזה: https://www.facebook.com/business/help/200000840044554.
שלב 3: הורידו את ה- Power Editor
על מנת לגשת ל- ,Power Editorכלי ניהול הקמפיינים המתקדם של פייסבוק, תרצו להשתמש בדפדפן כרום, ולהיכנס לקישור –
www.facebook.com/ads/manage/powereditor,
או לחילופין ללחוץ על כפתור ה- Power Editor בראש העמוד של מנהל המודעות שלכם. לאחר שנכנסתם ל- ,Power Editorבחרו את חשבון הפייסבוק ממנו תרצו לעבוד, והקליקו על "הורד ל-Power Editor" על מנת שתוכלו ליצור את הקמפיין שלכם.
שלב 4: צרו קמפיין וסט מודעות חדשים
לאחר שהורדתם את החשבון הרצוי, לחצו על כפתור "יצירת קמפיין" (Create Campaign). בחרו שם לקמפיין, וכן מטרה המתאימה לקמפיין אינסטגרם: קליקים לאתר, התקנת אפליקציה או צפיות בוידאו. כעת, סמנו את האפשרויות "צור מקבץ מודעות" ו"צור מודעה", והגדירו את הנתונים המבוקשים – תקציב הפרסום, לוח הזמנים, קהל היעד והמיקום. עבור "מיקום" בחרו באפשרות "פרסום באינסטגרם" ((Instagram Advertising, ובטלו בחירת אפשרויות אחרות.
שלב 5: צרו מודעה חדשה
לאחר שהגדרתם את הסעיפים הנ"ל, תוכלו לערוך את המודעה שלכם. בחרו את עמוד הפייסבוק שלכם, ולאחר מכן הקליקו על “Use the Instagram account connected to the selected Facebook page.”. (אם דילגתם על סעיף 1 ואין לכם חשבון אינסטגרם, פייסבוק תציע לכם כאן לפתוח חשבון חדש).
כעת כל שנשאר לעשות הוא ליצור את המודעה עצמה: להוסיף תמונה אטרקטיבית, טקסט תמציתי ומשכנע וקישור לאתר האינטרנט של העסק. לבסוף, תוכלו לבחור אם להוסיף למודעה גם כפתור "הנעה לפעולה".
שלב 6: העלו את השינויים
כעת משהשלמתם את יצירת המודעה או המודעות, סיימו את התהליך בכך שתלחצו על כפתור "העלה שינויים" (Upload Changes) הנמצא בראש המסך. המודעות ייבדקו על ידי צוות פייסבוק, ובהנחה שהן עומדות בכללים יועלו אוטומטית לרשת.
וזהו זה! יצרתם בהצלחה את קמפיין הפרסום הראשון שלכם באינסטגרם. הקפידו לעקוב אחר ביצועיו דרך מנהל המודעות של פייסבוק, ותהנו מהתוצאות!