Connect with us

SEO

התוכן הוא המלך

בעבר אתרי אינטרנט רבים הוקמו במטרה לשתף תוכן מסוים בפני גולשים רבים ככל האפשר. היום, התוכן עצמו בא במטרה ללוות את ההצעות השיווקיות.

Published

on

התוכן הוא המלך

בעבר אתרי אינטרנט רבים הוקמו במטרה לשתף תוכן מסוים בפני גולשים רבים ככל האפשר. היום, עולם האינטרנט הפך להיות מסחרי ושיווקי יותר ובשל כך, התוכן עצמו בא במטרה ללוות את ההצעות השיווקיות. למרות זאת, התוכן באתרי האינטרנט הוא עדיין אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקביעת דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש.

מהו תוכן טוב לאתר אינטרנט?

תוכן טוב הוא תוכן המותאם לגולשים. התוכן צריך להיות קריא ומובן, ולספק מענה לשאלות שיכולות לעלות בפי הגולשים. מנוע החיפוש יודע לסרוק את התוכן ולקבוע רמה במדד הרלוונטיות לכל מילת חיפוש. על פי נתון זה מדורגים האתרים בתוצאות החיפוש של אותה מילת חיפוש ספציפית.

תוכן עמוס בקישורים לדפים אחרים, מילות חיפוש, משפטים מתוכנתים או תוכן מועתק יחשב כתוכן לא רלוונטי ולא יסייע בהליך קידום האתר. המטרה היא ליצור תוכן איכותי עבור הגולשים שבו ישולבו דגשים מעולם קידום האתרים כמו שימוש במילות מפתח, מבנה נכון ובניית קישורים מתאימה.

איך כותבים תוכן נכון לאתר אינטרנט?

בניית תוכן לאתר אינטרנט לצורכי קידום, שונה מכתיבת תוכן שיווקי אחר המוכר לרובינו מצורות הפרסום הקלאסיות. לכן היא תתבצע לרוב על ידי כותבי תוכן מקצועיים המועסקים על ידי חברות קידום האתרים.

כאשר בונים תוכן איכותי חשוב לשים לב למספר דגשים:

צרו תוכן יעיל עבור הגולשים – במאמר עצמו דאגו לספק תשובות לשאלות נפוצות שמעניינות את הקוראים, והקפידו לא ליצור מאמר ארוך מידי. מרבית מאמרי התוכן הם בהיקף של כ-500 מילים אך תמיד תזכרו – אם אין לכם מה לומר, אל תדברו. אין טעם למרוח מאמרים רק כדי למלא את הדף, ככה נראים מאמרי SEO ולא מאמרי איכות. 

מה מחפשים הגולשים שלכם?

מילות מפתח – הקפידו לשלב בטקסט מילות מפתח מאותה הקבוצה על פי תוכן המאמר. שילוב מילות מפתח שאינן משתלבות באופן טבעי במאמר יורידו את דירוגו וגם את דירוג הקישורים היוצאים ממנו. את מילות המפתח חשוב לשלב בכל חלק במאמר ובמיוחד בכותרת, בפסקה הראשונה ובפסקה האחרונה.

שימרו על צפיפות נכונה של מילות המפתח ודאגו שהן לא יכללו יותר משלושה אחוזים מכמות המילים הכוללת של המאמר עצמו.

מבנה נכון ושימוש בכותרות משנה – הקפידו לכתוב בצורת פירמידה כאשר הנושא בראש הפירמידה וככל שתתקדמו במאמר רדו לרזולוציה נמוכה יותר. בנוסף, הקפידו להשתמש בתתי כותרות לחלוקה לנושאים שונים בתוך המאמר ושלבו בכותרות אלו את מילות המפתח. לא כולם טורחים לקרוא את כל המאמר, ושימוש נכון במבנה יסייע להם לנווט בקלות ישירות אל התוכן הרלוונטי אליהם

SEO

Google Search Console

במדריך זה נסקור את הכלי של גוגל – Google Search Console. שימוש במערכת זו יסייע לכם להבין את התנהגות המשתמשים באתר וכיצד לשפר את מיקומו בחיפוש גוגל

Published

on

By

Search Console

מנוע החיפוש של חברת גוגל גבר בעשור האחרון על כל המתחרים והוא משמש מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם למצוא מידע ברחבי הרשת. לפיכך, כאשר בבואנו לקדם אתר, כנראה שאין טוב יותר מאשר ארגז הכלים של גוגל, אשר מכירה את מערכת החיפוש שלה טוב יותר מכולם.

במדריך זה נסקור את מערכת הכלים המתקדמים של גוגל לקידום אתרים – Google Search Console. שימוש במערכת זו יסייע לכם להבין את התנהגות המשתמשים באתר וכיצד לשפר את מיקומו בחיפוש גוגל. היתרון הגדול של כלי זה, לעומת האחרים, היא האפשרות לראות את האתר מנקודת מבטה של גוגל – כיצד המערכות שלו סוקרות את המידע ובאילו בעיות הן עשויות להיתקל. בסקר שערכה החברה התגלה כי מנהלי אתרים שעשו שימוש יעיל ונכון במערכת כלי הניהול, הצליחו להעלות את כמות המבקרים באתר.

שלב א': הקמת המערכת

היכנסו לאתר של Google Search Console והירשמו למערכת באמצעות חשבון הגוגל שלכם. אם נעזרתם בכלי קידום האתרים של גוגל בעבר, כמו גוגל אנליטיקס, מומלץ לעשות שימוש באותו חשבון.

שלב ב': רישום האתר

  1. הכניסו את כתובת האתר המלאה
  2. כעת, עליכם להוכיח כי האתר אכן שלכם (Verifying Ownership) ותוכלו לעשות זאת בכמה אופנים. השיטה שגוגל ממליצה עליה היא העלאה של קובץHTML  וטעינתו באתר. ניתן גם לתייג את האתר באמצעות קובץ HTML או לעבור דרך ספק שם הדומיין ולאשר את התהליך דרכו. לבעלי חשבון גוגל אנליטקס או גוגל תג מנג׳ר, גוגל נותנת אפשרות לחבר בין חשבונות ניהול האתר ובכך לאשר את היותכם בעלי הדומיין. אם אין ברשותכם חשבון שכזה, מומלץ מאוד לפתוח אחד, שכן הוא מקנה כלים פשוטים, קלים לתפעול ויעילים לקידום אתרים

שלב ג׳: XML Sitemap

על מנת לאפשר לגוגל לעקוב אחר נתוני האתר, עליכם לאפשר לו גישה לדפים שחשוב לכם לקדם באמצעות sitemap. זהו קובץXML אשר באמצעותו מנתרת המערכת של גוגל נתונים. אם אתם משתמשים במערכת WordPress והתקנתם את תוסף ה- Yoast הפופלארי, תוכלו למצוא את מפת האתר ב- URL הבא:
www.domain.co.il/sitemap_index.xml

הכניסו את כתובת ה- URL במקום הייעודי ב- Search Console

שלב ד': ניהול הנתונים

קישורים לאתר (Links to your site): המערכת מאפשרת לראות אילו אתרים מפנים לאתר שלך. אם תלחצו על More תוכלו לראות נתונים נוספים ולבצע פעולות כמו שימוש בכלי בשם disavow tool המאפשר להסיר קישורים שבורים או ספאם שעלולים להזיק לאתר.

לא מומלץ להשתמש ביכולת הורדת הקישורים אם אינכם מקצוענים , ההשלכות יכולות להיות קשות ומידה ותבצעו הורדות של קישורים ללא הבנה עמוקה של התחום.

כיסויים: גוגל מציגה בפניכם את כל הבעיות שהיא מצליחה למצוא כאשר הרובוטים שלה סוקרים את האתר ואשר פוגעות בדירוגו בתוצאות החיפוש.

ביצועים: היכן האתר שלכם מופיע בחיפוש גוגל בהתחשב במילות החיפוש הרלוונטיות וכמה פעמים דפים מהאתר מגיעים לתוצאות החיפוש. כמו כן, היחס בין הופעה של מילת מפתח (Impressions) לעומת מספר הפעמים שלחצו עליה (Clicks) במנוע החיפוש.

התוצאות של הסטטיסטיקות והנתונים המתקבלים מכלי הניהול הללו, יאפשרו לכם להבין טוב יותר כיצד המערכות של גוגל "רואות" את האתר שלכם ויסייעו בשיפור אותה נראות. אם אתם מפרסמים באמצעות בגוגל אדוורדס (AdWords), המערכת תסייע לכם למצוא את המילים המתאימות ביותר, אלו שקהל היעד שלכם מחפש. כמו כן, עשויות להיות מילות מפתח שלא רק גורמות לאתר שלכם להופיע במקומות הראשונים של החיפוש אלא גם מניבות יותר קליקים של משתמשים בפועל (CTR).

Continue Reading

SEO

ניהול מותג

בעלי עסקים נדרשים להתמודד עם בעיות הנוגעות לפרסום שלילי. כדי להקדים תרופה למכה חשוב מאד לשים לב למספר נקודות כאשר בוחרים לנהל מותג באופן מקוון.

Published

on

By

ניהול מותג

האינטרנט הוא מקום שבו המידע נוצר ומתוחזק בחינם על ידי המשתמשים עצמם, והוא נחשב בפני רבים כמקום מקצועי להשיג בו מידע אמין. חברות רבות משתמשות בידיעה הזו כדי לקדם את עצמן אל קהל הלקוחות, גם כגורם רשמי המייצג את החברה, וגם בצורה שקרית כאילו הם אחד האדם.

בעידן פוסט פייסבוק זה, קל מאד למצוא ולחלוק מידע, ואת זה אנשי השיווק מנצלים כך שהם לא צריכים "לדחוף" את המסרים שלהם ללקוחות, אלא הלקוחות עושים זאת בעצמם. מנגד, שיתוף המידע המסיבי מאפשר לאותם לקוחות אמיתיים או בתשלום, לפנות נגד החברה ולהתלונן וגם להמציא סיפורים שלמים כדי לקדם את האינטרס שלהם.

לכן נדרשים בעלי החברות והעסקים להתמודד עם בעיות הנוגעות לפרסום שלילי באתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. כדי להקדים תרופה למכה חשוב מאד לשים לב למספר נקודות כאשר בוחרים לנהל מותג באופן מקוון.

ייצגו את החברה או המוצר בכבוד

דאגו שאתר החברה או יצרן המוצר הולמים אותו ומעבירים את התחושה ללקוח הקצה הנמצא מעבר למקלדת. בעת בניית אתר תדמית הקפידו לשלב עמוד צור קשר וציינו כי אתם מעוניינים לקבל משוב  מהלקוחות על האתר, המוצר או כל חווית שירות הקשורה בו.

במידה ואתם מעוניינים לפנות גם לקהל לקוחות קבוע שקלו לבנות בלוג ובו תפרסמו מידע ועדכונים על פעילות החברה או עדכונים על המוצר. אתר או בלוג הם למעשה כרטיס ביקור של החברה שלכם וקרוב לוודאי שיוצגו כתוצאות הראשונות במנוע החיפוש של Google, כשיחפשו את שם החברה שלכם. לא הייתם רוצים שהלקוחות יגיעו לאתר מיושן ומוזנח נכון?

חשוב להשקיע מראש בתהליך של מיתוג העסק והאתר. מיתוג טוב ואיכותי מושג כאשר השפה הגרפית של המותג מובהקת, מבודלת וזכירה. המטרה היא שקהל היעד ידע להפנים ולזהות כל פעם מחדש את שפת המותג מבין כל שאר המותגים המתחרים על תשומת ליבו.

דאגו לייצר נוכחות ברשת

יצירת נוכחות ברשת היא נקודה קריטית בניהול של מותג ברשת כלל ובמנועי החיפוש בפרט. הקפידו ליצור מצב בו קיים שיח ברשת על המוצר או החברה שלכם בפן חיובי. תוכלו לשלוח דוגמיות של המוצר לבלוגרים נבחרים, לפנות לעיתונאים ולהציע להם לסקור את המוצר ואף לכנס מסיבת עיתונאים לכבוד ההשקה.

ככל שנוכחות המותג ברשת תהיה גדולה יותר כך דרכם של הלקוחות אליכם תהיה קצרה יותר. חשבו על מצב בו עשר התוצאות הראשונות בביטוי מסוים הן קישורים לאתר שלכם או לעמודי הנחיתה.

השקיעו ברשתות חברתיות

הרבה מהחיפושים הנעשים על מוצרים מיועדים למציאת חוות דעת אישיות של משתמשים אחרים, ומפרט מלא ורשמי של אותו מוצר.

אם תשקיעו כראוי בפרופיל ציבורי ברשת חברתית, אותם מחפשים יוכלו למצוא את כל המידע וגם אפשרות ליצור עמכם קשר. דאגו לייצר נוכחות ראויה וטפחו אותה – בכך תגדילו את חשיפת המשתמשים אל המותג, ותתנו להם במה לשתף חוויות אישיות מהמוצר.

אם התגובה היא שלילית – סימן שיש לכם במה להשתפר, אם התגובה חיובית – הצלחתם ועכשיו כולם ידעו את זה.

התייחסו לתגובות הלקוחות

כפי שכולנו ודאי יודעים, המידע ברחבי הרשת זמין לכולם ללא סינון. עובדה זו יצרה מצב בו כל תלונה קטנה של לקוח בודד יכולה ליצור סחף אדיר בתוך ימים. הקפידו לספק מענה הולם ושקול לכל לקוח, ותנו להם את התחושה כי יש מי שמקשיב בכל שאלה או בעיה.

תלונות ועוד תלונות

לקוחות מתלוננים. לא משנה מה תעשו מישהו ימצא משהו רע לומר לכם. לכן עליכם לוודא כי בכל נקודה בה נמצאת תגובה של לקוח, נמצאת גם תגובתכם.

תופעת הלינצ'טרנט תפסה תאוצה בשנתיים האחרונות והיא שנייה במקומה רק לטוקבקים אלימים. אין משהו שהציבור אוהב יותר מלראות סיפור של ניצחון האדם הקטן מול החברה הגדולה – אפילו אם אותו אדם קטן המציא את כל הסיפור בעצמו.

כאנשים אנחנו אינטלגנטיים ושקולים, כציבור אנחנו אספסוף ולכן אוהבים מאוד להסחף ולתקוף חברות גדולות. לכן כדי לטפל בנושאים מסוג זה מומלץ לשכור את שירותיהם של אנשי מדיה חברתית, שהוכיחו את יכולתם להתמודד עם התנגדות והתלהמות חברתית.

במקרים רבים תגובתכם יכולה לעצור את הסחף ולתת מענה אמתי לבעיות בהן נתקלו הלקוחות . נציגי מדיה חברתית טובים, ידעו מתי להגיב ואם בכלל. ובמידת הצורך אם הגולש משקר, להציג את הגרסה של החברה ולהראות לציבור שלא כך הדבר.

Continue Reading

SEO

קידום אתרים מקצועי – כיצד הוא מתבצע ועל מה הוא מתבסס

השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו הן, מה זה בעצם קידום אתרים מקצועי, למה הוא חשוב ועל מה הוא מתבסס.

Published

on

By

קידום אתרים מקצועי

בתור בעלי עסק או בעלי מקצוע, שמענו לא פעם את ההצעה ליהנות מקידום אתרים בגוגל, קידום אתרים מקצועי.

הרי בלי זה אנחנו לא יכולים ליהנות מחשיפה רלוונטית עבורנו, אנחנו לא יכולים להגיע אל קהלים חדשים ולייצר לידים איכותיים, כלומר, פניות שיהפכו להיות רכישות של מוצרים או שירותים דרך האתר או בדרכים אחרים.

השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו הן, מה זה בעצם קידום אתרים מקצועי, למה הוא חשוב ועל מה הוא מתבסס. ברגע שיהיו לנו תשובות לשלושת השאלות, יהיה לנו הרבה יותר קל להבין למה אנחנו צריכים ומדוע אנחנו צריכים להתייחס לכל הנושא של קידום אתרים, כחלק בלתי נפרד מתהליך הפרסום והשיווק של העסק שלנו.

כל התשובות שאנחנו צריכים לדעת על קידום אתרים

כשאנחנו מדברים על קידום אתרים, הכוונה היא לפרסום ושיווק האתר שלנו בגוגל, בין אם זה דרך קידום אורגני, כלומר במנוע החיפוש, ובין אם זה דרך קידום ממומן, קרי, באמצעות מודעות של גוגל. המטרה היא להגביר את החשיפה לאתר בפני קהל שמחפש אתרים בתחום שלנו.

קידום אתרים מתבסס על מחקר, במהלכו נבחנים אילו ביטויים מובילים בתחום העיסוק שלנו, על מנת לדעת מה עלינו לקדם. הקידום של אותם יתבצע דרך תכנים באתר ומחוץ לאתר, דרך אופטימיזציה של האתר, כך שאותם ביטויים מובילים ינחו אותו. המטרה היא, שכל גולש שיקליד את הביטוי, ימצא את האתר שלנו בעמוד הראשון של גוגל, בתקווה להגיע אל המקומות הראשונים באותו עמוד. כך נשיג את החשיפה האופטימאלית לאתר.

קידום אתרים יכול להתבצע בשני אופנים מבחינתנו. מצד אחד, אנחנו יכולים לקחת את העבודה עלינו, ולבצע אותה מבלי להיעזר באנשי מקצוע. זה אומר, שאנחנו צריכים ללמוד את הנושא, להבין כיצד הוא מתנהל, איך לבצע אותו, להשקיע בו זמן וכסף. מצד שני, אנחנו יכולים להשקיע חלק מתקציב הפרסום שלנו על העסקת מקדמי אתרים מקצועיים שיבצעו עבורנו את העבודה. סביר להניח שהם ישיגו תוצאות טובות יותר, ומבחינה כלכלית זה הרבה יותר ישתלם לנו.

Continue Reading

פוסטים פופולאריים