Connect with us

SEO

קידום אפליקציות

כמו בתחום החיפוש הרגיל באינטרנט לפני כן, הנושא של קידום אפליקציות הופך לחשוב מאוד כיום. וכמו באתרי אינטרנט, גם קידום אפליקציה מחייב אופטימיזציה ועבודה מסודרת.

Published

on

קידום אפליקציות

עם השינויים הרבים והאינסופיים בתעשיית האינטרנט, המובייל הולך ותופס חלק משמעותי יותר ויותר בשימוש שלנו באינטרנט, כאשר אחד ההיבטים המובילים בעולם המובייל הוא כמובן שימוש באפליקציות (ישומונים כפי שהן נקראות בעברית תקנית…). אך ריבוי האפליקציות גורם לכך שהרבה יותר קשה היום להגיע למשתמשים שיורידו וישתמשו באפליקציה. לכן, כמו בתחום החיפוש הרגיל באינטרנט לפני כן, הנושא של קידום אפליקציות הופך לחשוב מאוד כיום. וכמו באתרי אינטרנט, גם קידום אפליקציה מחייב אופטימיזציה ועבודה מסודרת.
קישורים עמוקים מאפליקציות (App Deep Links) שמעבירים אנשים אל ומדפים ספציפיים באפליקציה, הם הכוכב החדש בתחום החיפוש האורגני וקידום אפליקציות, כאשר הנושא ה"לוהט" הזה צובר תאוצה מהר מאוד. הקישורים העמוקים מאפליקציות מאפשרים לאלגוריתם החיפוש של גוגל לאנדקס אפליקציות כפי שהוא עושה לאתרים וכך להציג את האפליקציות הרלבנטיות לגולשים המחפשים ממכשירי מובייל. כ-15% מהחיפושים בגוגל על פלטפורמת אנדרואיד מאחזרים כיום קישורים עמוקים מאפליקציות ובארבעה חודשים בלבד מספר ההקלקות על קישורים לאפליקציות מתוצאות חיפוש עלה פי 10! בדומה לקידום אתרים רגילים, גם בקידום אפליקציה יש שיטות עבודה מסודרות וצעדים מומלצים ע"י גוגל, כאשר הצלחה מחייבת כמובן מקצועיות ודיוק לצד ניטור מתמיד של הפעילות והנתונים. ריכזנו עבורכם ארבעה שלבים מהותיים בניטור ביצועי אפליקציות והנעת משתמשים פוטנציאליים לפעולה (הורדה ושימוש למשל).

ספקו למפתחי האפליקציה גישה לכלי מנהלי האתרים (Webmaster Tools)

אינדוקס של אפליקציה ע"י גוגל מצריך מאמץ קבוצתי שלכם (בתור וובמאסטרים נניח) לבין צוות פיתוח האפליקציות. בכלי הוובמאסטר של גוגל ניתן לצפות בנתונים הכרחיים לעבודה מוצלחת של צוות הפיתוח. אלו כמה כלים מרכזיים הזמינים כיום:
•    שגיאות בדפים מאונדקסים בתוך אפליקציות.
•    סטטיסטיקות על מפת האתר שלכם – אם זו הצורה בה אתם מיישמים את הקישורים העמוקים מהאפליקציה.
•    ניתוח שבועי של הקלקות וחשיפות שהגיעו דרך קישורים עמוקים בחיפוש של גוגל.
בפועל, למפתחי אפליקציות רבים אין גישה לכלי הוובמאסטר של גוגל, כך שבהחלט מדובר על צעד שחשוב לוודא ולבצע אם לצוות הפיתוח אין כרגע גישה למערכת.
כל בעלים רשום ומאושר של אתר רשאי להוסיף משתמשים חדשים למערכת וובמאסטר טולס. פשוט בוחרים את סוג ההרשאות (מלאות או מוגבלות), מוסיפים את כתובת המייל של צוות הפיתוח ולוחצים הוסף/Add.

הבינו כיצד האפליקציה שלכם מתפקדת בתוצאות החיפוש

האם וכיצד משתמשים מתקשרים עם האפליקציה שלכם דרך תוצאות החיפוש של גוגל? היום יש בידיכם שתי דרכים עיקריות לעקוב אחר ביצועי האפליקציה שלכם ולנטר הצלחה של פעילות קידום אפליקציה.

•    שליחה אוטומטית של עדכון הקלקות וחשיפות לחלק "כל ההודעות" בכלי הוובמאסטר.
•    כלי לניתוח כמות התנועה המגיעה לאפליקציה דרך קישורים עמוקים, זאת באמצעות נתוני גורם מפנה (Referrer Information).

ודאו כי משאבי אפליקציה מרכזיים ניתנים לאינדוקס

משאבים חסומים מהווים את אחת הסיבות המרכזיות להודעות שגיאה של "אי התאמת תוכן" (Content Mismatch) בדו"ח שגיאות אינדוקס בוובמאסטר טולס. גוגל צריכה את כל המשאבים הנדרשים על מנת להציג את דף האפליקציה שלכם. כך גוגל מעריכה האם עמוד האינטרנט המקושר לאפליקציה מכיל את אותו התוכן כמו דף האפליקציה שלכם.

ניתן לצפות בנוחות ברשימת המשאבים שאין אליהם גישה לזחלן של גוגל, כך ניתן לזהות את הבעיה ולתקן אותה בהתאם. כאשר אתם רואים הודעת שגיאה על אי התאמת תוכן עבור האפליקציה, חפשו את רשימת המשאבים החסומים בשלב 5 של פירוט השגיאה.

שימו לב לשגיאות אנדרואיד באפליקציה

על מנת לעזור לכם לזהות שגיאות כאשר גוגל מבצעת אינדוקס לאפליקציה, המערכות של גוגל שולחות לכם הודעה לגבי כל שגיאות האפליקציה שמתגלות. רוב השגיאות הללו יופיעו גם בלשונית "אפליקציות אנדרואיד" (Android Apps) בדו"ח שגיאות האינדוקס.
בנוסף לשגיאות הקיימות "Content Mismatch" ו-"Intent URI not Supported", גוגל השיקה 3 סוגי שגיאות נוספים:
•    APK not found : לא ניתן למצוא את החבילה המשתייכת לאפליקציה
•    No first click free: הקישור לאפליקציה שלכם לא מוביל ישירות לתוכן המתאים אלא דורש התחברות לקבלת גישה.
•    Back button violation : לאחר הקלקה והגעה לאפליקציה שלכם, לחיצה על כפתור ה"חזור" לא הובילה לתוצאות החיפוש.
במקרים רבים, שגיאות אלו נגרמות עקב הגדרה כללית באפליקציה (קרי, משאב חסום או בחירת אזור הקופצת כשהמשתמש מנסה לפתוח את האפליקציה מתוצאות החיפוש). טיפול בהגדרה שגויה זו לרוב תפתור את השגיאות.

אז שיהיה בהצלחה עם קידום האפליקציה שלכם בתוצאות החיפוש! קידום אפליקציות הוא תחום חשוב שהולך ומתפתח במהירות, לכן חשוב להיות מעודכנים על מנת לשמור ולהשיג תוצאות טובות לאורך זמן.

Continue Reading

SEO

3 דרכים להשתפר בקידום אתרים

כיצד תבצעו תהליך נכון של למידה והתעדכנות שוטפת וכיצד תשפרו את העבודה היומיומית שלכם בקידום אתרי לקוחות? הנה 3 עצות שתוכלנה לסייע לכם במלאכה הלא פשוטה הזאת.

Published

on

By

חדשות קידום אתרים

קידום אתרים אורגני הוא תחום דינמי ומתפתח, שכולל בתוכו לא מעט היבטים טכניים, היבטים טכנולוגיים, היבטים פסיכולוגים וגם היבטים הקשורים בשיווק ומכירה.

לעיתים זה נראה, כי על מנת לקדם אתרים במנועי החיפוש בצורה טבעית נדרש מקדם האתרים להיות סוג של סופרמן: לנסח כותרות כמו קופירייטר, לטפל בכיווץ קבצי CSS כמו תוכניתן על, להיות סוחר ממולח ולהשיג קישורים חיצוניים לאתר כמו איש שיווק חרוץ, להיות בעל חושים עסקיים מחודדים ולהבין היטב את היתרונות והחסרונות שמציע העסק לקהל הלקוחות ועוד ועוד. אז איך תהיו יותר טובים בתהליך של קידום אתרים אורגני? המשיכו לקרוא.

בעוד שחלק ממקדמי האתרים נוטים להשאר סטטיים בעבודתם, ולבצע את אותן פעולות שוב ושוב למרות העדכונים התכופים במנגנוני הדירוג השונים של מנועי החיפוש, אחרים לא מוותרים כל כך בקלות על למידה מתמשכת ושיפור מתמיד. אז כיצד תבצעו תהליך נכון של למידה והתעדכנות שוטפת וכיצד תשפרו את העבודה היומיומית שלכם בקידום אתרי לקוחות? הנה 3 עצות שתוכלנה לסייע לכם במלאכה הלא פשוטה הזאת.

דרך ראשונה: ללכלך את הידיים

אין, ולא יהיה לעולם, תחליף לביצוע בפועל של הפעולות עליהן אתם מרבים, בדרך כלל, רק לקרוא. אפשר יהיה לומר שרק מי שמתקין שרת וורדפרס, מאיץ את האחסון שעליו הוא מותקן, מאבטח את התשתית באמצעות קנפוג נכון של התוספים השונים, ומבצע פעילות תשתיתית לשיפור הנראות של עמודי האתר באמצעות תוספים כמו יוסט, יכול להבין במה הדברים באמת כרוכים.

רק מי שמקים אתר על תשתית וויקס ומקדם אותו במנועי החיפוש הרלוונטיים יכול לחוות דעה לגבי היכולת בפועל של מקדמים שונים להשלים פעילות לקידום האתר המבוסס על התשתית הזאת.

רק מי שמבצע פרויקט לביצוע הפניות 301 מסיביות בעת מעבר בין אתרים, מכיר בחשיבות של תכנון מדוקדק ומסודר להצלחת הפרויקט.

רק מי שמבצע מחקר מתחרים בפועל באמצעות כלי תחקור כמו Semrush ו – Ahrefs יכול להבין מה כרוך בכך, איזה כלי מספק לו תובנות טובות יותר, איזה מן הפיצ'רים הם בבחינת חובה ואילו מיועדים בעיקר לצרכי שיווק של הכלים עצמם ואין בהם תועלת ממשית.

את היתרונות המדהימים שבשימוש בכלי הצפרדע הצורחת מכיר, מן הסתם, רק מי שהתנסה בכך. כך גם לגבי שימוש בכלי אוטומציה שונים.

לכן, הדרך הראשונה והטובה ביותר לשפר את פעילות הקידום שלכם, ובאמצעות כך את השירותים שאתם מספקים לקהל הלקוחות שלכם, היא באמצעות הרמת מכסה המנוע, הפשלת שרוולים, ועבודה בפועל על מגוון רחב של טכנולוגיות ושירותי אונליין שונים.

דרך שניה: להוציא למיקור חוץ עבודות שאינן מלמדות אתכם דבר

הנה עצה מן הצד השני של הסקאלה: רוצים ללמוד? אל תעסקו בפעולות שלא מלמדות אתכם דבר. אם אתם מרגישים שכתיבת מאמרי SEO אינה תורמת ליכולת המקצועית שלכם, ייצאו אותה למישהו אחר. אם אתם מרגישים שטיוב כותרות מטא בעמודי האתר אינה תורמת לכם לצורך צבירת ניסיון משמעותי בתחום, ותרו עליו ואפשרו למישהו אחר, מנוסה פחות, לבצע את העבודה.

בתהליך של קידום אתרים ישנו מגוון רחב של פעולות שאמנם חשובות להצלחת תהליך הקידום אך בפועל אינן מלמדות את מי שמבצע אותן דבר. למשל, פרויקט הטמעת תגיות ALT לאתר המכיל אלפי תמונות הוא פרויקט שיכול להיות מתיש, חדגוני, ובטח שלא מלמד. נסו, ככל האפשר ובמסגרת התקציבית המאפשרת לכם זאת, לייצא את הפעולות האלו לגורם מקצועי אחר, והקדישו זמן ללמידה אמיתית.

זאת ועוד: גם את הלמידה עצמה, במקרים מסויימים, תוכלו לייצא. למה הכוונה? אם אתם מתקשרים מול כותב תוכן שנוהג לבצע מחקר לפני שהוא מספק לכם תכנים בתחום הדיגיטל, למשל, תוכלו לבקש ממנו לכתוב על תחום שאינכם מבינים בו מספיק, מתוך תקווה שהוא יעשה לכם סדר, לפחות ראשוני, ויאפשר לכם לאחר מכן לבצע למידה ממוקדת, בדיוק באזורים בהם נשארו פערי ידע מבחינתכם.

דרך שלישית: לעקוב באופן שוטף אחרי גורמים בעלי שם

כדי להמשיך ולהתפתח בעולם ה – SEO חשוב יהיה שתעקבו אחר מומחים בתחום באופן עקבי. ביחרו את הדרך הנוחה לכם ביותר לצורך ההתעדכנות השוטפת: יש מי שנרשמים לניוזלטר ופותחים אותו במועדים קבועים. אחרים נרשמים לערוץ יוטיוב ועוקבים באופן שוטף אחר סרטונים חדשים המופצים בתחום. יש מי שמעדיפים לצרוך תוכן בעברית, ואילו אחרים דווקא מעדיפים לקרוא את המחקרים בשפת המקור באנגלית. חלק מן המומחים בתחום ניזונים בעיקר ממרצים בעלי שם בכנסים מיוחדים, ואילו אחרים מעדיפים קורס פרונטלי. כל דרך של רכישת ידע חדש בהקשר הזה היא לגיטימית, ואם היא מסייעת לכם להשלים פערי ידע בקצב העונה לצרכים לכם, הרי שהיא מבורכת.

דרך ההתעדכנות חייבת להתאים לכם, לאורח החיים שלכם, לצרכים שלכם, ולקיבולת שלכם. אל תתרשמו מאחרים שמספרים לכם עד כמה הם מתעדכנים בערוצים החדישים ביותר. לעיתים, עודף המידע עלול לגרום דווקא ליותר נזק מאשר תועלת. ברשת קיימים עשרות רבות של מאמרים חופפים כמעט בכל נושא. החכמה היא לא לדעת מה לקרוא, אלא לדעת מה לסנן ולצרוך רק פעם אחת.

לסיכום

אם אתם צמאים לידע בתחום הדיגיטל ובתחום קידום האתרים בפרט, יש לא מעט שתוכלו לעשות על מנת לשפר את רמת הידע האישי שלכם בתחום. ראשית, כדאי יהיה לכם מאוד לבצע התנסות מעשית טכנולוגית, שתאפשר לכם להכיר מקרוב כלים טכנולוגיים שונים, להבין את המגבלות שלהם אך גם את היתרונות שבשימוש בהם. שנית, תוכלו לייצא עבודות מונוטוניות שאינן מלמדות אתכם דבר לגורם שלישי, שיאפשר לכם לפנות מזמנכם לצורך ביצוע הלמידה. שלישית, כדאי יהיה לכם לעקוב אחר מובילי דיעה בתחום במגוון רחב של ערוצים המתאימים לאורח החיים שלכם.

Continue Reading

PPC

פרסום ממומן – רשתות חברתיות או גוגל

כדי להזרים תנועה בשיווק דיגיטלי ניתן להשקיע בקידום האורגני שמניב פירות לטווח הארוך, אבל יותר חשוב מזה עסק גם צריך להתקיים עכשיו ולשך כך יש את הקידום הממומן

Published

on

By

פרסום ממומן או קידום אורגני

ישנן לא מעט דרכים להזרים לקוחות אל העסק שלנו, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה וברדיו, ומגנטים על דלתות, האומנם?
למעשה בעולם של היום, את שלטי החוצות החליפו הפרסומות באינסטגרם, את הפרסומות בטלוויזיה החליפו הפרסומות ביוטיוב, ואת המגנטים על דלתות החליפו מודעות ממומנות בגוגל.

כשמדובר על שיווק דיגיטלי ישנו חוק אחד עיקרי שמנחה את המשחק, והוא תנועה = כסף.
כל בעל עסק שרוצה להזרים לקוחות חדשים אל העסק שלו ב-2020 מבין שהוא צריך אתר אינטרנט שייצג את השירותים שהוא מציע ואת המוצרים שהוא מוכר, אבל זה לא נגמר כאן כי כל אדם שבונה אתר ממהר להבין שלא משנה כמה הוא יפה וכמה כסף הושקע עליו, אם אין אנשים שרואים אותו אז זה לא כל כך עוזר לנו.

כדי להזרים תנועה בשיווק דיגיטלי ניתן להשקיע כמובן בקידום האורגני שמניב פירות לטווח הארוך, אבל יותר חשוב מזה עסק גם צריך להתקיים עכשיו ולא יכול לחכות מספר חודשים או שנים כדי להתחיל לראות רווחים ולכן קיים הנושא של פרסום ממומן.

הפרסום הממומן למעשה מציע לנו תוצאות כאן ועכשיו, בתמורה לכסף

אם אנחנו רוצים להביא לקוחות חדשים כבר מחר לעסק שלנו זה אפשרי בתמורה לסכומים מסויימים.
כל שצריך לעשות הוא להגיע לקניונים הגדולים הדיגיטליים של התנועה בעולם שהם למעשה מנועי חיפוש כדוגמת גוגל, ורשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם ולשלם להם בתמורה לכך שיציגו את "שלטי החוצות" האינטרנטיים שלנו לגולשים שלהם.

כשאנחנו מחלקים תקציב פרסום לקידום ממומן עלולה לעלות לנו ההתלבטות אם כדאי להשקיע רק ברשתות החברתיות, רק בגוגל או בשניהן יחד?
התשובה היא די פשוטה – צריך לדעת את ההבדל העיקרי ביניהן.
כשלקוח פוטנציאלי מטייל לו ברשתות החברתיות בין תמונות, סרטונים ופוסטים ולפתע קופצת לו הפרסומת שלכם, רוב הסיכויים הם שהוא לקוח "קר" בשפה המקצועית שאין לו עניין ממשי בשירותים שאותם אתם מציעים.
אם הטירגוט שלכם טוב יש סיכוי שהוא יהיה מעוניין בשלב כזה או אחר בשירות שלכם, אבל אף אחד לא מבטיח לכם שזה קורה בזה הרגע ולכן אחוזי ההמרה מפרסומות ברשתות החברתיות יהיו נמוכות יותר, כמובן שהרשתות החברתיות מבינות את העניין הזה ולכן הפרסום בהן גם יהיה זול יותר מגוגל.

לעומת זאת, בגוגל הקהל שיפגוש את הפרסומות שלכם הוא "חם".
הוא נתקל בפרסומות שלכם מסיבה פשוטה, הוא חיפש את השירות שאתם מציעים ולכן אחוזי ההמרה יהיו גבוהים יותר, אבל לא כל הנוצץ זהב כי גוגל כמובן מבינים את הנושא ולכן הפירסום שלכם פר "קליק" יהיה במחיר גבוה יותר.

לכן מהי האופציה העדיפה ביותר בפרסום ממומן?
התשובה היא – ניסוי וטעייה.
אין באמת תשובה נכונה ולכל עסק זה משתנה, נסו להשתפר תוך כדי תנועה ולשפר גם את המודעות שלך וגם את הטירגוט שלכם כדי לנצל את המקסימום מהכסף שאתם משקיעים ותוכלו להכניס לקוחות חדשים לעסק שלכם כבר מהיום.

Continue Reading

SEO

Google Search Console

במדריך זה נסקור את הכלי של גוגל – Google Search Console. שימוש במערכת זו יסייע לכם להבין את התנהגות המשתמשים באתר וכיצד לשפר את מיקומו בחיפוש גוגל

Published

on

By

Search Console

מנוע החיפוש של חברת גוגל גבר בעשור האחרון על כל המתחרים והוא משמש מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם למצוא מידע ברחבי הרשת. לפיכך, כאשר בבואנו לקדם אתר, כנראה שאין טוב יותר מאשר ארגז הכלים של גוגל, אשר מכירה את מערכת החיפוש שלה טוב יותר מכולם.

במדריך זה נסקור את מערכת הכלים המתקדמים של גוגל לקידום אתרים – Google Search Console. שימוש במערכת זו יסייע לכם להבין את התנהגות המשתמשים באתר וכיצד לשפר את מיקומו בחיפוש גוגל. היתרון הגדול של כלי זה, לעומת האחרים, היא האפשרות לראות את האתר מנקודת מבטה של גוגל – כיצד המערכות שלו סוקרות את המידע ובאילו בעיות הן עשויות להיתקל. בסקר שערכה החברה התגלה כי מנהלי אתרים שעשו שימוש יעיל ונכון במערכת כלי הניהול, הצליחו להעלות את כמות המבקרים באתר.

שלב א': הקמת המערכת

היכנסו לאתר של Google Search Console והירשמו למערכת באמצעות חשבון הגוגל שלכם. אם נעזרתם בכלי קידום האתרים של גוגל בעבר, כמו גוגל אנליטיקס, מומלץ לעשות שימוש באותו חשבון.

שלב ב': רישום האתר

  1. הכניסו את כתובת האתר המלאה
  2. כעת, עליכם להוכיח כי האתר אכן שלכם (Verifying Ownership) ותוכלו לעשות זאת בכמה אופנים. השיטה שגוגל ממליצה עליה היא העלאה של קובץHTML  וטעינתו באתר. ניתן גם לתייג את האתר באמצעות קובץ HTML או לעבור דרך ספק שם הדומיין ולאשר את התהליך דרכו. לבעלי חשבון גוגל אנליטקס או גוגל תג מנג׳ר, גוגל נותנת אפשרות לחבר בין חשבונות ניהול האתר ובכך לאשר את היותכם בעלי הדומיין. אם אין ברשותכם חשבון שכזה, מומלץ מאוד לפתוח אחד, שכן הוא מקנה כלים פשוטים, קלים לתפעול ויעילים לקידום אתרים

שלב ג׳: XML Sitemap

על מנת לאפשר לגוגל לעקוב אחר נתוני האתר, עליכם לאפשר לו גישה לדפים שחשוב לכם לקדם באמצעות sitemap. זהו קובץXML אשר באמצעותו מנתרת המערכת של גוגל נתונים. אם אתם משתמשים במערכת WordPress והתקנתם את תוסף ה- Yoast הפופלארי, תוכלו למצוא את מפת האתר ב- URL הבא:
www.domain.co.il/sitemap_index.xml

הכניסו את כתובת ה- URL במקום הייעודי ב- Search Console

שלב ד': ניהול הנתונים

קישורים לאתר (Links to your site): המערכת מאפשרת לראות אילו אתרים מפנים לאתר שלך. אם תלחצו על More תוכלו לראות נתונים נוספים ולבצע פעולות כמו שימוש בכלי בשם disavow tool המאפשר להסיר קישורים שבורים או ספאם שעלולים להזיק לאתר.

לא מומלץ להשתמש ביכולת הורדת הקישורים אם אינכם מקצוענים , ההשלכות יכולות להיות קשות ומידה ותבצעו הורדות של קישורים ללא הבנה עמוקה של התחום.

כיסויים: גוגל מציגה בפניכם את כל הבעיות שהיא מצליחה למצוא כאשר הרובוטים שלה סוקרים את האתר ואשר פוגעות בדירוגו בתוצאות החיפוש.

ביצועים: היכן האתר שלכם מופיע בחיפוש גוגל בהתחשב במילות החיפוש הרלוונטיות וכמה פעמים דפים מהאתר מגיעים לתוצאות החיפוש. כמו כן, היחס בין הופעה של מילת מפתח (Impressions) לעומת מספר הפעמים שלחצו עליה (Clicks) במנוע החיפוש.

התוצאות של הסטטיסטיקות והנתונים המתקבלים מכלי הניהול הללו, יאפשרו לכם להבין טוב יותר כיצד המערכות של גוגל "רואות" את האתר שלכם ויסייעו בשיפור אותה נראות. אם אתם מפרסמים באמצעות בגוגל אדוורדס (AdWords), המערכת תסייע לכם למצוא את המילים המתאימות ביותר, אלו שקהל היעד שלכם מחפש. כמו כן, עשויות להיות מילות מפתח שלא רק גורמות לאתר שלכם להופיע במקומות הראשונים של החיפוש אלא גם מניבות יותר קליקים של משתמשים בפועל (CTR).

Continue Reading

פוסטים פופולאריים