Connect with us

פרסום באינטרנט

פרסום בפייסבוק: מהו פרסום ממומן בפייסבוק וקצת על פרסום גוגל

מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים? קבלו מדריך ליצירת קמפיין באינסטגרם

Published

on

תוספים חברתיים

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית בעולם, ורק בישראל ישנם כ-3.2 מיליון משתמשים פעילים, מרביתם נכנסים לפלטפורמה המובילה לפחות פעם ביום. הפופולריות של פייסבוק וכלי הפרסום המתקדמים שהיא מציעה הפכו את הפרסום הממומן ברשת החברתית לאלטרנטיבה מובילה עבור בעלי עסקים בארץ. פרסום בפייסבוק מגיע לקהל יעד רחב, זהו אפיק שיווקי יעיל ואפקטיבי, כל עוד משתמשים נכון בכלי הפרסום שפייסבוק מציעה.

פוסטים ממומנים או פרסום באמצעות מנהל המודעות

אפשרויות הפרסום בפייסבוק הן רבות ומגוונות. באופן כללי אפשר לבחור בין פרסום פוסטים ממונים (Promoted Post) לבין מודעות וקמפיינים באמצעות מנהל המודעות של הרשת החברתית (Ads Manager). קידום באמצעות כלי ה-Boost Post נחשב לכי הפרסום הבסיסי ביותר שפייסבוק מציעה, באמצעות הכלי אפשר להגדיל משמעותית את תפוצת הפוסט בתמורה לתשלום. הפוסט הממומן יופיע בניוז-פיד של המשתמשים, לכן פתרון זה מתאים בעיקר למפרסמים המעוניינים להגדיל את החשיפה לאירוע או לעדכון מסוים, להצעות אטרקטיביות לגולשים ולהטבות.

לטענת פייסבוק הפוסטים הממומנים זוכים לתגובות רבות, כדוגמת לייקים, שיתוף וכתיבת תגובה, עם זאת אפשרויות המיקוד באמצעות הכלי הפרסומי הן מוגבלות לכן ברוב המקרים עדיף להיעזר בכלי הפרסום המתקדמים יותר דרך מנהל המודעות.

באמצעות מנהל המודעות של פייסבוק ניתן לתכנן קמפיינים שונים. כדאי לדעת כי מערכת הפרסום של פייסבוק גדולה יוצר ממערכת הפרסום של גוגל, ניתן באמצעותה לפלח את קהל היעד בצורה מיטבית, המערכת פשוטה יותר ומאפשרת גם לכם לנהל קמפיינים ולהשתמש בכלים השונים, ובמקרים רבים עלויות הפרסום ברשת החברתית זולות יותר בהשוואה לעלויות קמפיינים של פרסום בגוגל.

ארבעה שלבים עיקריים לפרסום בפייסבוק

כדי לפרסם בפייסבוק עליכם לפתוח פרופיל ברשת החברתית, עדיף לפתוח פרופיל עסקי מושקע עם תמונות באיכות גבוהה, סרטונים, מידע אודות העסק ופרטים נוספים. כמו כן, לאחר פתיחת הפרופיל מומלץ לנהל את הדף באופן עצמאי או על ידי אנשי מקצוע. חשוב להעלות פוסטים ועדכונים שוטפים כדי להפוך את העמוד לדינמי ולמשוך לקוחות.

כדי להקים קמפיין במערכת הפרסום של פייסבוק עליכם לבצע את השלבים הבאים:

  • מטרת הקמפיין – המטרה השכיחה ביותר היא העברת הגולש ממודעת הפרסום לדף נחיתה או לאתר האינטרנט. אפשר להגדיר מטרות נוספות כגון השגת לייקים ועוקבים חדשים לפרופיל העסקי, הורדת אפליקציה לנייד, גידול במספר הצפיות בסרטון המועלה בפייסבוק, ולאחרונה נוספה אפשרות חדשה ליצירת טופס לידים על מודעת פרסום בפייסבוק.
  • פילוח קהל יעד – מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת טרגוט יעיל ורחב, אפשר להגדיר קהל יעד לפי שפה, מין, גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד. יש אפשרות לקבוע קהלים מותאמים אישית.
  • תקציב ותזמון – יש מגוון אפשרויות לקביעת תקציב הפרסום וזמני הצגת המודעה, אפשר לקבוע תקציב יומי.
  • עריכת המודעה – בשלב האחרון עליכם לנסח כותרת ממוקדת ומסקרנת, להוסיף טקסט לגוף המודעה, כדאי להתחיל במשפט שיווקי ומניע לפעולה, ויש להוסיף תמונה איכותית.

כדי לנצל כלי פרסום בפייסבוק הנחשבים למתקדמים יותר כמו רימרקטינג, עליכם להוסיף פיקסל (שורת קוד) באתר העסקי. אפשרות נוספת שהפכה לפופולרית בשנתיים האחרונות היא הוספת צ'אט בוט במסנג'ר. 

פרסום באינטרנט

פרסום באינסטגרם – כמה פשוט

מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים? קבלו מדריך ליצירת קמפיין באינסטגרם

Published

on

By

פרסום באינסטגרם

עוד לפני שנתחיל בהליך בנייתו של מערך פרסום עלינו להגדיר מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים. בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.

קבלו מדריך ליצירת קמפיין פרסום באינסטגרם בקלות ובמהירות.

instagram1

שלב 2: התחברו ל- Ads Manager

על מנת להמשיך בתהליך, תצטרכו להיות מחוברים לחשבון "מנהל המודעות" (Ads Manager) שלכם בפייסבוק. אם עדיין אין לכם אחד כזה, תוכלו למצוא הוראות פשוטות להקמתו בקישור הזה: https://www.facebook.com/business/help/200000840044554.

שלב 3: צרו קמפיין וסט מודעות חדשים

לאחר שהורדתם את החשבון הרצוי, לחצו על כפתור "יצירת קמפיין" (Create Campaign). בחרו שם לקמפיין, וכן מטרה המתאימה לקמפיין אינסטגרם: קליקים לאתר, התקנת אפליקציה או צפיות בוידאו. כעת, סמנו את האפשרויות "צור מקבץ מודעות" ו"צור מודעה", והגדירו את הנתונים המבוקשים – תקציב הפרסום, לוח הזמנים, קהל היעד והמיקום. עבור "מיקום" בחרו באפשרות "פרסום באינסטגרם" ((Instagram Advertising, ובטלו בחירת אפשרויות אחרות.

שלב 4: צרו מודעה חדשה

לאחר שהגדרתם את הסעיפים הנ"ל, תוכלו לערוך את המודעה שלכם. בחרו את עמוד הפייסבוק שלכם, ולאחר מכן הקליקו על “Use the Instagram account connected to the selected Facebook page.”. (אם דילגתם על סעיף 1 ואין לכם חשבון אינסטגרם, פייסבוק תציע לכם כאן לפתוח חשבון חדש).

כעת כל שנשאר לעשות הוא ליצור את המודעה עצמה: להוסיף תמונה אטרקטיבית, טקסט תמציתי ומשכנע וקישור לאתר האינטרנט של העסק. לבסוף, תוכלו לבחור אם להוסיף למודעה גם כפתור "הנעה לפעולה".

שלב 6: העלו את השינויים

כעת משהשלמתם את יצירת המודעה או המודעות, סיימו את התהליך בכך שתלחצו על כפתור "העלה שינויים" (Upload Changes) הנמצא בראש המסך. המודעות ייבדקו על ידי צוות פייסבוק, ובהנחה שהן עומדות בכללים יועלו אוטומטית לרשת.

וזהו זה! יצרתם בהצלחה את קמפיין הפרסום הראשון שלכם באינסטגרם. הקפידו לעקוב אחר ביצועיו דרך מנהל המודעות של פייסבוק, ותהנו מהתוצאות!


Continue Reading

פרסום באינטרנט

בחירת אסטרטגיית שיווק

בשנים האחרונות, הבינו יותר ויותר עסקים כי הכנת תכנית שיווק לעסק יכולה בהחלט לכלול בתוכה התייחסות ניכרת למנוע החיפוש, שמציע שלל אפשרויות לפרסום.

Published

on

By

בחירת אסטרטגיית שיווק

מקום ראשון אליו אנשים פונים על מנת לקבל מידע אודות שירות או אדם הנו הרשת האינטרנטית. ההליך פשוט ומהיר, כל שיש זה להקליד מה מחפשים ובן רגע מקבלים מידע מקיף. לצד היתרון הגדול שבכך גם יש לקחת בחשבון שלעיתים מדובר בנזק ממשי עבור מושא החיפוש וזאת כי הרבה פעמים לא אותו אדם הוא הצד שהפיץ את החומר, אנשים לא חשבו קדימה כאשר פרסמו דבר מה בעל נפח בעייתי, או שצד שני בעל כוונות זדון הוא זה שעומד מאחורי הזנת המידע ומכאן שבקלות ניתן לייצר רושם שלילי שלא ניתן להעלים כ"כ בקלות.

יש מה לעשות

יש לקחת בחשבון שבעוד שחדשות שמתפרסמות בעיתונים עשויות להישכח די במהירות, הרי כאשר מדובר על פרסום ברשת הוא עשוי להישאר שם לצמיתות. כולנו יודעים כיצד ניתן להטמיע מידע ברשת אך רובינו לא יודעים כיצד ניתן להסירו. כיוון שמידע שלילי בקלות עשוי להזיק, (בעת השגת משרה, השפעה על מעריצים וכדומה), טוב לדעת שיש מה לעשות בנידון- אך הוא מצריך עזרה מקצועית.

קהל יעד
אין סוף לאנשים שעשויים לדרוש בשירותי ניהול מוניטין ברשת. אלו יכולים להיות אנשי עסקים, אנשי ציבור ידועים, ארגונים, חברות מסחריות, מגוון ידוענים, אמנים ועוד. כלומר כל מי שיודע שמידע שלילי עשוי להתגלות עליו ומבקש לתקן זאת, יפעל בחוכמה אם יפנה אל גוף מקצועי שיודע להיפטר ממידע בעיתי ולהציף במקומו מידע חיובי.

פרסום ושיווק באינטרנט – פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, כך שלא מפתיעה העובדה שכל אדם משתמש בו מספר פעמים ביום. אחת ההשלכות היא יצירת זירה כלכלית פורייה, בה כל גולש עשוי להיות לקוח פוטנציאלי. בשנים האחרונות, הבינו יותר ויותר עסקים כי הכנת תכנית שיווק לעסק יכולה בהחלט לכלול בתוכה התייחסות ניכרת למנוע החיפוש, שמציע שלל אפשרויות לפרסום.

אז איך מפרסמים בגוגל?

כשמדברים על פרסום בגוגל, נכנסים לתחום רחב ומאתגר. האבחנה העיקרית היא בין שתי צורות פרסום עיקריות. הראשונה שבהן היא פרסום ממומן, וזאת באמצעות Google Adwords. במקרה הזה, בעל האתר משלם למנוע החיפוש כסף עבור הצגת האתר שלו במיקום בולט בתוצאות החיפוש בהתאם למילות מפתח ספציפיות. המודעה מוצגת כל עוד מבוצע תשלום. קידום אורגני (ידוע גם בתור SEO) היא שיטה חשובה נוספת, המאפשרת לקדם את האתר בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש. כאן נדרשת עבודה מקיפה ויסודית יותר, כשאחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות השמת מאמרי תוכן, עם בניית קישורים לאתר.

המפורסם, במקומות שונים בזירה המקוונת.

לשיטות אלה, ניתן להוסיף פעילות באתרים שונים, דוגמת הוספת באנרים או רכישת שטח פרסום באתר אחר. מודעה שכזו כרוכה בתשלום, לרוב בגין תוצאות, אם כי היא יכולה למשוך לאתר המשווק הרבה מאד גולשים, שיכולים להפוך להיות לקוחות (חיוני במיוחד לאחר פתיחת עסק או אתר, מצב בו משוועים לכל לקוח חדש). כדי שפרסום מהסוג הזה יהיה אפקטיבי מומלץ לבחור למקם את המודעה באתרים העוסקים בנושא דומה לזה של האתר או העסק, או לחילופין פונים לאותו קהל יעד. כמובן שחשוב לבדוק את האותיות הקטנות של הפרסום, למשל בכל הנוגע לשעות הצגת המודעה, פרטי התשלום (עבור הקלקות, למשל) וכיוצא בזה.

מומלץ להיעזר במומחים
פרסום בגוגל בפרט, ובאינטרנט בכלל, מצריכים כניסה למים שעשויים להיות עמוקים ביותר. זו הסיבה בגינה רבים ממליצים לעשות זאת רק לאחר קבלת ייעוץ שיווקי מאנשי מקצוע, ורצוי כאלה המתמחים בפרסום בדיגיטל. אנשי מקצוע שכאלה יכולים לבנות עם הלקוח תכנית שיווקית מנצחת ו"לתרגם" את הצרכים שלו לכדי החלטות כלכליות בזירת האינטרנט, החשובה ביותר בעולם הכלכלי של היום.

Continue Reading

פרסום באינטרנט

כלי מחקר מילות מפתח של גוגל

כלי מחקר מילות מפתח של google ads מאפשר לדעת את מספר החיפושים החודשיים עבור מילות חיפוש שונות ואת העלויות לקליק הממוצעות עבור כל מילת מפתח.

Published

on

By

מתכנן מילות המפתח של גוגל

מה מאפשר מתכנן מילות המפתח של Google Ads?
כלי מחקר מילות מפתח של google ads מאפשר לדעת  את מספר החיפושים החודשיים עבור מילות חיפוש שונות ואת העלויות לקליק הממוצעות עבור כל מילת מפתח.

איך זה יכול לעזור לנו כמפרסמים?

לכל עסק, מכל סוג שהוא ולכל מוצר קיים, יש קהל יעד מסוים. כדי שקהל היעד אכן יגיע בסופו של דבר לעסק או למוצר שלכם, ולא יקליק על אתר אחר, יהיה הדבר תלוי בראש ובראשונה במילות המפתח שתבחרו להופיע עבורן בתוצאות החיפוש האורגניות או במודעות הפרסומת הממומנות. מילות מפתח הן מילות חיפוש בהן משתמש הלקוח הפוטנציאלי. ובמילים אחרות, מילות המפתח או מילות חיפוש הן השער לעסק שלכם.

חיפוש רעיונות חדשים למילות מפתח ולקבוצות מודעות

כדי להשתמש בכלי מתכנן מילות המפתח כל שעליכם לעשות זה ליצור חשבון בגוגל אדס, פעולה פשוטה וחינמית לחלוטין. על ידי הזנת שם משתמש שלכם (של גוגל) וסיסמה, אתם מקבלים גישה נוחה לכלי, ולעוד כלים רבים נוספים שיש לגוגל אדס להציע על מנת למקסם תוצאות עבור האתר שלכם.
ניתן להשתמש בכלי מתכנן מילות המפתח בשתי אופציות: הקלדת מילות חיפוש, או לחלופין הקלדת אתר האינטרנט שלכם, שמתוכו מתכנן מילות המפתח סורק מילות חיפוש ומציע רעיונות לקבוצות מודעות.

מיקוד מילות מפתח

פעולות נוספות שנועדו למקד את התוצאות של מילות המפתח האופטימליות עבורכם הן סינון מילות חיפוש בהתאם לאזור, סינון שפות ובחירה שפה ספציפית ועריכת מילות מפתח שליליות שנועדו למנוע מהצגת מודעות אשר כוללות אחד או יותר מהמונחים שבחרתם בלשונית זו. כמו כן, ישנה לשונית התאמה אישית של החיפוש שלכם אשר נועדה לסנן את מילות המפתח על פי ממוצע חיפושים חודשיים והצעת מחיר מומלצת, כך שאתם מתאימים את מילות המפתח לתקציב האישי שלכם.

כלי מחקר מילות מפתח – פירוט התוצאות

לחיצה על כפתור "קבל רעיונות" תציג בפנינו את התוצאות בשני אופנים – מילות מפתח מקובצות לפי קבוצות מילים בעלות מכנה משותף ורעיונות למילות מפתח רלוונטיות או דומות לאלו שהזנו או לאתר שלנו.

בטבלת התוצאות לצד מילות המפתח החדשות שמוצעות ע"י המערכת יוצגו עמודות עם נתונים סטטיסטיים היסטוריים ספציפיים למיקום, לטווח התאריכים ולהגדרות המיקוד שהגדרנו. החשובים שבהם הם נפחי החיפוש החודשיים שיש למילות המפתח ורמת התחרות שלהן. מענה על שאלת התחרות, הוא למעשה כלי סינון נוסף, מכיוון שהוא נותן אומדן לגבי רמת הקושי של פרסום מילות מפתח מסוימות. כך למשל, מילות מפתח וביטויים שנמצאים בתחרות גבוהה, ידרשו ככל הנראה השקעה גדולה יותר של כסף והדבר נתון לשיקולו האישי של כל מפרסם.

אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח

ניתן להזין מילות חיפוש רצויות ועל ידי סימני פיסוק לסווג את ההתאמה שלהן: רחבה, התאמה לביטוי והתאמה מדויקת. לפי סוג ההתאמה שבחרתם אתם יכולים לקבל את אומדן התנועה של אותה מילת מפתח  כמו למשל כמות קליקים והופעות משוערות ולקבל מושג לגבי הביצועים האפשריים שלה בהתאם להצעת מחיר או תקציב נתון. כמו כן קבלת אומדנים תעזור לכם בהחלטה לגבי הצעות המחיר והתקציבים למסעות הפרסום שלכם.


Continue Reading

פוסטים פופולאריים