פרסום באינטרנט
בחירת קהל יעד מתאים
בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.

עוד לפני שנתחיל בהליך בנייתו של מערך פרסום עלינו להגדיר מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים. בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.
בחירת קהל היעד בהליך פרסומי
בחירת קהל היעד צריכה להתבצע על ידי מענה לשתי שאלות: הראשונה: מה הבעיה שהמוצר פותר? מוצרים הם למעשה פתרונות. אנחנו מציגים ללקוח בעיה שמוכרת לו, משהו שקורה לו בחיים והוא היה רוצה לפתור, ואז אומרים לו הנה – קנה את זה והבעיה תיפתר.
השאלה השנייה היא: מי הוא הלקוח? מה המאפיינים המגדירים את קהל היעד שלכם. מה הם אוהבים לעשות? מה המכנה המשותף להם?
עכשיו כשאתם יודעים מה אתם מציעים, ולמי אתם מציעים אותו, תוכלו להתחיל לקדם את המוצר או שירות שלכם.
גם בהליך של יצירת מסע פרסום מקוון עלינו להגדיר מיהו קהל היעד שלנו. תהליך פרסום ברשת החברתית Facebook לרוב כולל הקמת עמוד עסקי. דרך עמוד החברה ניתן ליצור קשר עם הלקוחות ולקבל מהם פידבק. הקשר ההדוק והבלתי אמצעי עם הלקוחות מאפשר תקשורת בינכם ובין האנשים שממש משלמים על המוצר או השירות שלכם. רק ככה תדעו אם מה שאתם עושים הוא באמת נכון.
בפייסבוק ניתן להגדיר קהל יעד מדויק ואז להשתמש בפרסום ממוקד לפי פרמטרים שונים כמו: גיל, מין, תחומי עניין, מיקום מגורים ועוד. ככה כל פרסומת ששילמתם עליה, מגיעה אך ורק לקהל היעד הרלוונטי ולא לכל אחד.
פרסום ב-Google
החלום של כל מפרסם הוא להכיר מקרוב את רצונות וחלומות הצרכנים. בעוד שפייסבוק מספקת את רוב המידע הזה, בגוגל אין אפשרות שכזו. היות ומרבית הגולשים ב-Google הם גולשים מזדמנים, אין לנו יכולת לערוך פילוח של קהל היעד על פי אותם מאפיינים. אבל יש יותר מדרך אחת בה נוכל לפעול כדי להגיע לקהל היעד, וזה דרך קידום אורגני וממומן. אז מה ההבדל?
בקידום אורגני נעבוד על פי מילות מפתח מסוימות בהן משתמש קהל היעד הספציפי שלנו. הן יכולות מילים מקצועיות, סלנג מסוים או ביטויים הקשורים לעולם התוכן של המוצר או החברה. מומלץ לשלב את מילות המפתח גם בתפריט האתר וגם בתוכן המוצג בו.
זכרו כל העת כי תהליך קידום אורגני אורך זמן, ויש לשמור עם האצבע על הדופק לכל אורך התהליך, שלמעשה אינו מסתיים כל עוד האתר פעיל וקיימת תחרות מצד אתרים אחרים.
פרסום ממומן ב-Google
גם כאשר נבחר בקידום ממומן ב-Google יהיה עלינו לבחור באילו מילות מפתח להשתמש. אפשר להשתמש באותן מילים כמו בקידום האורגני. כאן נוכל להגדיר פרמטרים נוספים כמו שפה, מיקום גאוגרפי ואפילו להציג את המודעות רק בשעות וימים מסוימים. שמרו על סדר בתהליך הקידום הממומן שלכם ב-Google. הקפידו להפריד בין קמפיינים שונים ודאגו תמיד לבצע מבחני תוכן למודעות שלכם, ושמרו רק על המודעות האיכותיות יותר. כדי לשפר את הליך הפרסום תוכלו גם להגדיר מילות מפתח שליליות בהן מודעות הפרסום שלכם לא יוצגו.
דוגמא טובה בהתייחסות לנתונים הם שעות הצגת המודעה. לדוגמא – שעות הפעילות של קהל היעד מארה"ב במנוע החיפוש של Google יהיו שונות לחלוטין משעות הפעילות של קהל היעד בארץ. בנוסף, השפה בה צריכה להופיע המודעה היא שפת האם של המשתמשים ולכן יש להתאים את המודעה לקהל היעד הספציפי.
SEO
4 כלי הקידום אתרים שהכי כדאי להשתמש בהם
פרסום באינטרנט
קניית קישורים ל SEO
פרסום באינטרנט
כל עסק חייב ניהול מוניטין באינטרנט

5 סיבות למה כל עסק חייב ניהול מוניטין באינטרנט
- מוניטין טוב גורם למכירות מהירות יותר.
- יוצר קהילה ואמון של הלקוחות.
- אנשי המכירות הטובים ביותר הם לקוחות מרוצים.
- לקוחות שחוזרים לרכישות נוספות.
- צבירת יתרון על המתחרים.
מוניטין טוב = מכירה מהירה
אין ספק וכל עסק יודע שלא פעם לקוחות נכנסו אליו עם המשפט "קיבלתי המלצה" או "שמעתי שיש לך מוצר איכותי" כל אלו הן הסיבות שבגלל עסקים מוכרים יותר מהר.
כל לקוח עובר כמה שלבים לפני שהוא מבצע רכישה, הוא מתעניין, הוא שואל שאלות ומשווה מחירים, הוא אוסף המלצות של אחרים שרכשו את המוצר ועוד.
רק אחרי כל השלבים האלו הלקוח מוכן לבצע רכישה, בזכות ניהול מוניטין נכון ניתן לחסוך את כל השלבים האלו ללקוח, לשמור על אמון ולהביא את הלקוח לשלב של מכירה מהירה.
אמון הלקוחות
מוניטין טוב בונה את האמון של הלקוח במותג. לקוחות שרואים מותג בתור יוקרתי ואמין יודעים שכאשר הם פונים לבצע רכישה הם יקבלו את הטוב ביותר.
יצירת אמון אצל לקוח היא משימה מורכבת, תמיד ישנה נטייה להאמין כי מוצרים המיוצרים בסין למשל הם פחות איכותיים. נוצרה תדמית מסוימת למוצרים סיניים, למרות שפועל מכשירי הסוללר המתקדמים ביותר מיוצרים גם הם בסין. מדובר על מוצרים בעלי טכנולוגיה מתקדמת ואיכות ללא פשרות. אך עדיין התדמית של מוצרים אחרים היא לא באותו מקום והם נחשבים לנחותים.
לקוחות מרוצים הם אנשי המכירות הטובים ביותר
כאשר יש לכם לקוח מרוצה, הוא יהיה איש המכירות הטוב ביותר.
יחד עם זאת, אחד הדברים המסוכנים ביותר הוא לקוח מאוכזב. לא פעם אנו עדים למקרים בהם ישנם לקוחות מאוכזבים שדואגים לפרסם זאת בכל מקום אפשרי.
לפעמים מספיק רק פוסט אחד פשוט בפייסבוק שהפוסט הזה יכול להיות כמו אש בשדה קוצים. בזכות חברה מקצועית המבצעת ניהול מוניטין היא תדאג לפנות ללקוח, להציע לו פיצוי ואפשרות להתנהל מולו בצורה נכונה ויותר "נקייה" ללא תחושות כמו שיכול לבוא איתן מישהו מתוך הארגון.
צבירת יתרון על המתחרים
בכל תחום יש המון מתחרים, במיוחד באינטרנט. האינטרנט מוצף במתחרים ולחלקם יש גם תקציבים הרבה יותר גבוהים. בגלל תקציבי הפרסום של המתחרים קשה מאוד להתמודד עם התחרות הזאת, לכן מה שאתם צריכים לעשות הוא לבצע ניהול מוניטין.
הדרך היחידה להתמודד עם מתחרים שיש להם תקציבי פרסום גבוהים מאוד היא באמצעות יצירת אמון אצל הלקוחות, האמון הזה צריך להיבנות על ידי מוניטין שיהיה כמה שיותר איכותי וחזק עבור המותג שלכם. ללא מוניטין טוב יהיה קשה מאוד להתחרות בתקציבי פרסום גבוהים.
לסיכום
סיבות אלו מצדיקות את החשיבות הרבה שיש לניהול מוניטין עוד לפני שהוא נפגע! רבים נוטים לגשת לתהליך של ניהול המוניטין של המותג שלהם רק אחרי שהוא פגוע. אל תגיעו למקום הזה. שמרו תמיד על המוניטין שלכם, תבנו אותו בצורה נכונה ותראו כי בזכות שמירה על המותג שלכם הוא יוביל לעסק משגשג הרבה יותר.
נכתב בשיתוף עם דוד קזראל מומחה לקידום אתרים אורגני וניהול מוניטין באינטרנט.
-
קופירייטינג8 שנים ago
איך לכתוב קופי טוב?
-
SEO5 שנים ago
קידום אתרים מקצועי – כיצד הוא מתבצע ועל מה הוא מתבסס
-
SEO5 שנים ago
חדשות קידום אתרים
-
SEO3 שנים ago
למה כדאי למוקד טלמרקטינג לטפל בלידים שלך? כל התשובות בפנים
-
SEO7 שנים ago
קידום אתרים חינם
-
Google Analytics8 שנים ago
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס
-
SEO6 שנים ago
מדריך מהיר: הגדרה ובדיקה של AMP לאתרי וורדפרס
-
פרסום באינטרנט4 שנים ago
פרסום בפייסבוק: מהו פרסום ממומן בפייסבוק וקצת על פרסום גוגל