פרסום באינטרנט
בחירת קהל יעד מתאים
בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.
עוד לפני שנתחיל בהליך בנייתו של מערך פרסום עלינו להגדיר מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים. בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.
בחירת קהל היעד בהליך פרסומי
בחירת קהל היעד צריכה להתבצע על ידי מענה לשתי שאלות: הראשונה: מה הבעיה שהמוצר פותר? מוצרים הם למעשה פתרונות. אנחנו מציגים ללקוח בעיה שמוכרת לו, משהו שקורה לו בחיים והוא היה רוצה לפתור, ואז אומרים לו הנה – קנה את זה והבעיה תיפתר.
השאלה השנייה היא: מי הוא הלקוח? מה המאפיינים המגדירים את קהל היעד שלכם. מה הם אוהבים לעשות? מה המכנה המשותף להם?
עכשיו כשאתם יודעים מה אתם מציעים, ולמי אתם מציעים אותו, תוכלו להתחיל לקדם את המוצר או שירות שלכם.
גם בהליך של יצירת מסע פרסום מקוון עלינו להגדיר מיהו קהל היעד שלנו. תהליך פרסום ברשת החברתית Facebook לרוב כולל הקמת עמוד עסקי. דרך עמוד החברה ניתן ליצור קשר עם הלקוחות ולקבל מהם פידבק. הקשר ההדוק והבלתי אמצעי עם הלקוחות מאפשר תקשורת בינכם ובין האנשים שממש משלמים על המוצר או השירות שלכם. רק ככה תדעו אם מה שאתם עושים הוא באמת נכון.
בפייסבוק ניתן להגדיר קהל יעד מדויק ואז להשתמש בפרסום ממוקד לפי פרמטרים שונים כמו: גיל, מין, תחומי עניין, מיקום מגורים ועוד. ככה כל פרסומת ששילמתם עליה, מגיעה אך ורק לקהל היעד הרלוונטי ולא לכל אחד.
פרסום ב-Google
החלום של כל מפרסם הוא להכיר מקרוב את רצונות וחלומות הצרכנים. בעוד שפייסבוק מספקת את רוב המידע הזה, בגוגל אין אפשרות שכזו. היות ומרבית הגולשים ב-Google הם גולשים מזדמנים, אין לנו יכולת לערוך פילוח של קהל היעד על פי אותם מאפיינים. אבל יש יותר מדרך אחת בה נוכל לפעול כדי להגיע לקהל היעד, וזה דרך קידום אורגני וממומן. אז מה ההבדל?
בקידום אורגני נעבוד על פי מילות מפתח מסוימות בהן משתמש קהל היעד הספציפי שלנו. הן יכולות מילים מקצועיות, סלנג מסוים או ביטויים הקשורים לעולם התוכן של המוצר או החברה. מומלץ לשלב את מילות המפתח גם בתפריט האתר וגם בתוכן המוצג בו.
זכרו כל העת כי תהליך קידום אורגני אורך זמן, ויש לשמור עם האצבע על הדופק לכל אורך התהליך, שלמעשה אינו מסתיים כל עוד האתר פעיל וקיימת תחרות מצד אתרים אחרים.
פרסום ממומן ב-Google
גם כאשר נבחר בקידום ממומן ב-Google יהיה עלינו לבחור באילו מילות מפתח להשתמש. אפשר להשתמש באותן מילים כמו בקידום האורגני. כאן נוכל להגדיר פרמטרים נוספים כמו שפה, מיקום גאוגרפי ואפילו להציג את המודעות רק בשעות וימים מסוימים. שמרו על סדר בתהליך הקידום הממומן שלכם ב-Google. הקפידו להפריד בין קמפיינים שונים ודאגו תמיד לבצע מבחני תוכן למודעות שלכם, ושמרו רק על המודעות האיכותיות יותר. כדי לשפר את הליך הפרסום תוכלו גם להגדיר מילות מפתח שליליות בהן מודעות הפרסום שלכם לא יוצגו.
דוגמא טובה בהתייחסות לנתונים הם שעות הצגת המודעה. לדוגמא – שעות הפעילות של קהל היעד מארה"ב במנוע החיפוש של Google יהיו שונות לחלוטין משעות הפעילות של קהל היעד בארץ. בנוסף, השפה בה צריכה להופיע המודעה היא שפת האם של המשתמשים ולכן יש להתאים את המודעה לקהל היעד הספציפי.
SEO
10 טיפים לקידום אתרים מקצועי!
SEO
4 כלי הקידום אתרים שהכי כדאי להשתמש בהם
פרסום באינטרנט
קניית קישורים ל SEO
-
קופירייטינג8 שנים ago
איך לכתוב קופי טוב?
-
SEO4 שנים ago
למה כדאי למוקד טלמרקטינג לטפל בלידים שלך? כל התשובות בפנים
-
SEO6 שנים ago
חדשות קידום אתרים
-
SEO2 חודשים ago
השוואה בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל
-
SEO6 חודשים ago
כיצד AI משנה את עולם השיווק הדיגיטלי
-
SEO6 שנים ago
קידום אתרים מקצועי – כיצד הוא מתבצע ועל מה הוא מתבסס
-
Google Analytics9 שנים ago
הטמעת קוד גוגל אנליטיקס
-
SEO8 שנים ago
קידום אתרים חינם