Connect with us

פרסום באינטרנט

בחירת קהל יעד מתאים

בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.

Published

on

בחירת קהל יעד

עוד לפני שנתחיל בהליך בנייתו של מערך פרסום עלינו להגדיר מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים. בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.

בחירת קהל היעד בהליך פרסומי

בחירת קהל היעד צריכה להתבצע על ידי מענה לשתי שאלות:  הראשונה: מה הבעיה שהמוצר פותר? מוצרים הם למעשה פתרונות. אנחנו מציגים ללקוח בעיה שמוכרת לו, משהו שקורה לו בחיים והוא היה רוצה לפתור, ואז אומרים לו הנה – קנה את זה והבעיה תיפתר.

השאלה השנייה היא: מי הוא הלקוח? מה המאפיינים המגדירים את קהל היעד שלכם. מה הם אוהבים לעשות? מה המכנה המשותף להם?

עכשיו כשאתם יודעים מה אתם מציעים, ולמי אתם מציעים אותו, תוכלו להתחיל לקדם את המוצר  או שירות שלכם.

גם בהליך של יצירת מסע פרסום מקוון עלינו להגדיר מיהו קהל היעד שלנו. תהליך פרסום ברשת החברתית Facebook לרוב כולל הקמת עמוד עסקי. דרך עמוד החברה ניתן ליצור קשר עם הלקוחות ולקבל מהם פידבק. הקשר ההדוק והבלתי אמצעי עם הלקוחות מאפשר תקשורת בינכם ובין האנשים שממש משלמים על המוצר או השירות שלכם. רק ככה תדעו אם מה שאתם עושים הוא באמת נכון.

בפייסבוק ניתן להגדיר קהל יעד מדויק ואז להשתמש בפרסום ממוקד לפי פרמטרים שונים כמו: גיל, מין, תחומי עניין, מיקום מגורים ועוד. ככה כל פרסומת ששילמתם עליה, מגיעה אך ורק לקהל היעד הרלוונטי ולא לכל אחד.

פרסום ב-Google

החלום של כל מפרסם הוא להכיר מקרוב את רצונות וחלומות הצרכנים. בעוד שפייסבוק מספקת את רוב המידע הזה, בגוגל אין אפשרות שכזו. היות ומרבית הגולשים ב-Google הם גולשים מזדמנים, אין לנו יכולת לערוך פילוח של קהל היעד על פי אותם מאפיינים. אבל יש יותר מדרך אחת בה נוכל לפעול כדי להגיע לקהל היעד, וזה דרך קידום אורגני וממומן. אז מה ההבדל?

בקידום אורגני נעבוד על פי מילות מפתח מסוימות בהן משתמש קהל היעד הספציפי שלנו. הן יכולות מילים מקצועיות, סלנג מסוים או ביטויים הקשורים לעולם התוכן של המוצר או החברה. מומלץ לשלב את מילות המפתח גם בתפריט האתר וגם בתוכן המוצג בו.

זכרו כל העת כי תהליך קידום אורגני אורך זמן, ויש לשמור עם האצבע על הדופק לכל אורך התהליך, שלמעשה אינו מסתיים כל עוד האתר פעיל וקיימת תחרות מצד אתרים אחרים.

פרסום ממומן ב-Google

גם כאשר נבחר בקידום ממומן ב-Google יהיה עלינו לבחור באילו מילות מפתח להשתמש. אפשר להשתמש באותן מילים כמו בקידום האורגני. כאן נוכל להגדיר פרמטרים נוספים כמו שפה, מיקום גאוגרפי ואפילו להציג את המודעות רק בשעות וימים מסוימים. שמרו על סדר בתהליך הקידום הממומן שלכם ב-Google. הקפידו להפריד בין קמפיינים שונים ודאגו תמיד לבצע מבחני תוכן למודעות שלכם, ושמרו רק על המודעות האיכותיות יותר. כדי לשפר את הליך הפרסום תוכלו גם להגדיר מילות מפתח שליליות בהן מודעות הפרסום שלכם לא יוצגו.

דוגמא טובה בהתייחסות לנתונים הם שעות הצגת המודעה. לדוגמא – שעות הפעילות של קהל היעד מארה"ב במנוע החיפוש של Google יהיו שונות לחלוטין משעות הפעילות של קהל היעד בארץ. בנוסף, השפה בה צריכה להופיע המודעה היא שפת האם של המשתמשים ולכן יש להתאים את המודעה לקהל היעד הספציפי.

פרסום באינטרנט

פרסום באינסטגרם – כמה פשוט

מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים? קבלו מדריך ליצירת קמפיין באינסטגרם

Published

on

By

פרסום באינסטגרם

עוד לפני שנתחיל בהליך בנייתו של מערך פרסום עלינו להגדיר מיהו קהל היעד של המוצר או במילים פשוטות יותר איזה סוג לקוחות הם בעלי סבירות גבוהה לרכישת המוצר אותו אנו מפרסמים. בחירת קהל היעד ופילוחו לתתי קבוצות הם שלב הכרחי וחוסר תשומת לב בשלב זה יכולה להוביל לכישלון צורם של הליך הפרסום כולו.

קבלו מדריך ליצירת קמפיין פרסום באינסטגרם בקלות ובמהירות.

instagram1

שלב 2: התחברו ל- Ads Manager

על מנת להמשיך בתהליך, תצטרכו להיות מחוברים לחשבון "מנהל המודעות" (Ads Manager) שלכם בפייסבוק. אם עדיין אין לכם אחד כזה, תוכלו למצוא הוראות פשוטות להקמתו בקישור הזה: https://www.facebook.com/business/help/200000840044554.

שלב 3: צרו קמפיין וסט מודעות חדשים

לאחר שהורדתם את החשבון הרצוי, לחצו על כפתור "יצירת קמפיין" (Create Campaign). בחרו שם לקמפיין, וכן מטרה המתאימה לקמפיין אינסטגרם: קליקים לאתר, התקנת אפליקציה או צפיות בוידאו. כעת, סמנו את האפשרויות "צור מקבץ מודעות" ו"צור מודעה", והגדירו את הנתונים המבוקשים – תקציב הפרסום, לוח הזמנים, קהל היעד והמיקום. עבור "מיקום" בחרו באפשרות "פרסום באינסטגרם" ((Instagram Advertising, ובטלו בחירת אפשרויות אחרות.

שלב 4: צרו מודעה חדשה

לאחר שהגדרתם את הסעיפים הנ"ל, תוכלו לערוך את המודעה שלכם. בחרו את עמוד הפייסבוק שלכם, ולאחר מכן הקליקו על “Use the Instagram account connected to the selected Facebook page.”. (אם דילגתם על סעיף 1 ואין לכם חשבון אינסטגרם, פייסבוק תציע לכם כאן לפתוח חשבון חדש).

כעת כל שנשאר לעשות הוא ליצור את המודעה עצמה: להוסיף תמונה אטרקטיבית, טקסט תמציתי ומשכנע וקישור לאתר האינטרנט של העסק. לבסוף, תוכלו לבחור אם להוסיף למודעה גם כפתור "הנעה לפעולה".

שלב 6: העלו את השינויים

כעת משהשלמתם את יצירת המודעה או המודעות, סיימו את התהליך בכך שתלחצו על כפתור "העלה שינויים" (Upload Changes) הנמצא בראש המסך. המודעות ייבדקו על ידי צוות פייסבוק, ובהנחה שהן עומדות בכללים יועלו אוטומטית לרשת.

וזהו זה! יצרתם בהצלחה את קמפיין הפרסום הראשון שלכם באינסטגרם. הקפידו לעקוב אחר ביצועיו דרך מנהל המודעות של פייסבוק, ותהנו מהתוצאות!


Continue Reading

פרסום באינטרנט

בחירת אסטרטגיית שיווק

בשנים האחרונות, הבינו יותר ויותר עסקים כי הכנת תכנית שיווק לעסק יכולה בהחלט לכלול בתוכה התייחסות ניכרת למנוע החיפוש, שמציע שלל אפשרויות לפרסום.

Published

on

By

בחירת אסטרטגיית שיווק

מקום ראשון אליו אנשים פונים על מנת לקבל מידע אודות שירות או אדם הנו הרשת האינטרנטית. ההליך פשוט ומהיר, כל שיש זה להקליד מה מחפשים ובן רגע מקבלים מידע מקיף. לצד היתרון הגדול שבכך גם יש לקחת בחשבון שלעיתים מדובר בנזק ממשי עבור מושא החיפוש וזאת כי הרבה פעמים לא אותו אדם הוא הצד שהפיץ את החומר, אנשים לא חשבו קדימה כאשר פרסמו דבר מה בעל נפח בעייתי, או שצד שני בעל כוונות זדון הוא זה שעומד מאחורי הזנת המידע ומכאן שבקלות ניתן לייצר רושם שלילי שלא ניתן להעלים כ"כ בקלות.

יש מה לעשות

יש לקחת בחשבון שבעוד שחדשות שמתפרסמות בעיתונים עשויות להישכח די במהירות, הרי כאשר מדובר על פרסום ברשת הוא עשוי להישאר שם לצמיתות. כולנו יודעים כיצד ניתן להטמיע מידע ברשת אך רובינו לא יודעים כיצד ניתן להסירו. כיוון שמידע שלילי בקלות עשוי להזיק, (בעת השגת משרה, השפעה על מעריצים וכדומה), טוב לדעת שיש מה לעשות בנידון- אך הוא מצריך עזרה מקצועית.

קהל יעד
אין סוף לאנשים שעשויים לדרוש בשירותי ניהול מוניטין ברשת. אלו יכולים להיות אנשי עסקים, אנשי ציבור ידועים, ארגונים, חברות מסחריות, מגוון ידוענים, אמנים ועוד. כלומר כל מי שיודע שמידע שלילי עשוי להתגלות עליו ומבקש לתקן זאת, יפעל בחוכמה אם יפנה אל גוף מקצועי שיודע להיפטר ממידע בעיתי ולהציף במקומו מידע חיובי.

פרסום ושיווק באינטרנט – פרסום בגוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, כך שלא מפתיעה העובדה שכל אדם משתמש בו מספר פעמים ביום. אחת ההשלכות היא יצירת זירה כלכלית פורייה, בה כל גולש עשוי להיות לקוח פוטנציאלי. בשנים האחרונות, הבינו יותר ויותר עסקים כי הכנת תכנית שיווק לעסק יכולה בהחלט לכלול בתוכה התייחסות ניכרת למנוע החיפוש, שמציע שלל אפשרויות לפרסום.

אז איך מפרסמים בגוגל?

כשמדברים על פרסום בגוגל, נכנסים לתחום רחב ומאתגר. האבחנה העיקרית היא בין שתי צורות פרסום עיקריות. הראשונה שבהן היא פרסום ממומן, וזאת באמצעות Google Adwords. במקרה הזה, בעל האתר משלם למנוע החיפוש כסף עבור הצגת האתר שלו במיקום בולט בתוצאות החיפוש בהתאם למילות מפתח ספציפיות. המודעה מוצגת כל עוד מבוצע תשלום. קידום אורגני (ידוע גם בתור SEO) היא שיטה חשובה נוספת, המאפשרת לקדם את האתר בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש. כאן נדרשת עבודה מקיפה ויסודית יותר, כשאחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות השמת מאמרי תוכן, עם בניית קישורים לאתר.

המפורסם, במקומות שונים בזירה המקוונת.

לשיטות אלה, ניתן להוסיף פעילות באתרים שונים, דוגמת הוספת באנרים או רכישת שטח פרסום באתר אחר. מודעה שכזו כרוכה בתשלום, לרוב בגין תוצאות, אם כי היא יכולה למשוך לאתר המשווק הרבה מאד גולשים, שיכולים להפוך להיות לקוחות (חיוני במיוחד לאחר פתיחת עסק או אתר, מצב בו משוועים לכל לקוח חדש). כדי שפרסום מהסוג הזה יהיה אפקטיבי מומלץ לבחור למקם את המודעה באתרים העוסקים בנושא דומה לזה של האתר או העסק, או לחילופין פונים לאותו קהל יעד. כמובן שחשוב לבדוק את האותיות הקטנות של הפרסום, למשל בכל הנוגע לשעות הצגת המודעה, פרטי התשלום (עבור הקלקות, למשל) וכיוצא בזה.

מומלץ להיעזר במומחים
פרסום בגוגל בפרט, ובאינטרנט בכלל, מצריכים כניסה למים שעשויים להיות עמוקים ביותר. זו הסיבה בגינה רבים ממליצים לעשות זאת רק לאחר קבלת ייעוץ שיווקי מאנשי מקצוע, ורצוי כאלה המתמחים בפרסום בדיגיטל. אנשי מקצוע שכאלה יכולים לבנות עם הלקוח תכנית שיווקית מנצחת ו"לתרגם" את הצרכים שלו לכדי החלטות כלכליות בזירת האינטרנט, החשובה ביותר בעולם הכלכלי של היום.

Continue Reading

פרסום באינטרנט

כלי מחקר מילות מפתח של גוגל

כלי מחקר מילות מפתח של google ads מאפשר לדעת את מספר החיפושים החודשיים עבור מילות חיפוש שונות ואת העלויות לקליק הממוצעות עבור כל מילת מפתח.

Published

on

By

מתכנן מילות המפתח של גוגל

מה מאפשר מתכנן מילות המפתח של Google Ads?
כלי מחקר מילות מפתח של google ads מאפשר לדעת  את מספר החיפושים החודשיים עבור מילות חיפוש שונות ואת העלויות לקליק הממוצעות עבור כל מילת מפתח.

איך זה יכול לעזור לנו כמפרסמים?

לכל עסק, מכל סוג שהוא ולכל מוצר קיים, יש קהל יעד מסוים. כדי שקהל היעד אכן יגיע בסופו של דבר לעסק או למוצר שלכם, ולא יקליק על אתר אחר, יהיה הדבר תלוי בראש ובראשונה במילות המפתח שתבחרו להופיע עבורן בתוצאות החיפוש האורגניות או במודעות הפרסומת הממומנות. מילות מפתח הן מילות חיפוש בהן משתמש הלקוח הפוטנציאלי. ובמילים אחרות, מילות המפתח או מילות חיפוש הן השער לעסק שלכם.

חיפוש רעיונות חדשים למילות מפתח ולקבוצות מודעות

כדי להשתמש בכלי מתכנן מילות המפתח כל שעליכם לעשות זה ליצור חשבון בגוגל אדס, פעולה פשוטה וחינמית לחלוטין. על ידי הזנת שם משתמש שלכם (של גוגל) וסיסמה, אתם מקבלים גישה נוחה לכלי, ולעוד כלים רבים נוספים שיש לגוגל אדס להציע על מנת למקסם תוצאות עבור האתר שלכם.
ניתן להשתמש בכלי מתכנן מילות המפתח בשתי אופציות: הקלדת מילות חיפוש, או לחלופין הקלדת אתר האינטרנט שלכם, שמתוכו מתכנן מילות המפתח סורק מילות חיפוש ומציע רעיונות לקבוצות מודעות.

מיקוד מילות מפתח

פעולות נוספות שנועדו למקד את התוצאות של מילות המפתח האופטימליות עבורכם הן סינון מילות חיפוש בהתאם לאזור, סינון שפות ובחירה שפה ספציפית ועריכת מילות מפתח שליליות שנועדו למנוע מהצגת מודעות אשר כוללות אחד או יותר מהמונחים שבחרתם בלשונית זו. כמו כן, ישנה לשונית התאמה אישית של החיפוש שלכם אשר נועדה לסנן את מילות המפתח על פי ממוצע חיפושים חודשיים והצעת מחיר מומלצת, כך שאתם מתאימים את מילות המפתח לתקציב האישי שלכם.

כלי מחקר מילות מפתח – פירוט התוצאות

לחיצה על כפתור "קבל רעיונות" תציג בפנינו את התוצאות בשני אופנים – מילות מפתח מקובצות לפי קבוצות מילים בעלות מכנה משותף ורעיונות למילות מפתח רלוונטיות או דומות לאלו שהזנו או לאתר שלנו.

בטבלת התוצאות לצד מילות המפתח החדשות שמוצעות ע"י המערכת יוצגו עמודות עם נתונים סטטיסטיים היסטוריים ספציפיים למיקום, לטווח התאריכים ולהגדרות המיקוד שהגדרנו. החשובים שבהם הם נפחי החיפוש החודשיים שיש למילות המפתח ורמת התחרות שלהן. מענה על שאלת התחרות, הוא למעשה כלי סינון נוסף, מכיוון שהוא נותן אומדן לגבי רמת הקושי של פרסום מילות מפתח מסוימות. כך למשל, מילות מפתח וביטויים שנמצאים בתחרות גבוהה, ידרשו ככל הנראה השקעה גדולה יותר של כסף והדבר נתון לשיקולו האישי של כל מפרסם.

אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח

ניתן להזין מילות חיפוש רצויות ועל ידי סימני פיסוק לסווג את ההתאמה שלהן: רחבה, התאמה לביטוי והתאמה מדויקת. לפי סוג ההתאמה שבחרתם אתם יכולים לקבל את אומדן התנועה של אותה מילת מפתח  כמו למשל כמות קליקים והופעות משוערות ולקבל מושג לגבי הביצועים האפשריים שלה בהתאם להצעת מחיר או תקציב נתון. כמו כן קבלת אומדנים תעזור לכם בהחלטה לגבי הצעות המחיר והתקציבים למסעות הפרסום שלכם.


Continue Reading

פוסטים פופולאריים