Google Webmaster Tools

מאת  |

מדריך - כלי מנהלי אתרים של גוגל

 

 

מנוע החיפוש של חברת גוגל גבר בעשור האחרון על כל המתחרים והוא משמש מיליארדי אנשים בכל רחבי העולם למצוא מידע ברחבי הרשת. לפיכך, כאשר בבואנו לקדם אתר, כנראה שאין טוב יותר מאשר ארגז הכלים של גוגל, אשר מכירה את מערכת החיפוש שלה טוב יותר מכולם.
במדריך זה נסקור את מערכת הכלים המתקדמים של גוגל לקידום אתרים – Google Webmaster Tools. שימוש במערכת זו יסייע לכם להבין את התנהגות המשתמשים באתר וכיצד לשפר את מיקומו בחיפוש גוגל. היתרון הגדול של כלי זה, לעומת האחרים, היא האפשרות לראות את האתר מנקודת מבטה של גוגל – כיצד המערכות שלו סוקרות את המידע ובאילו בעיות הן עשויות להיתקל. בסקר שערכה החברה התגלה כי מנהלי אתרים שעשו שימוש יעיל ונכון במערכת כלי הניהול, הצליחו להעלות את כמות המבקרים באתר.


שלב א': הקמת המערכת


היכנסו לאתר של Google Webmaster Tools והירשמו למערכת באמצעות חשבון הגוגל שלכם. אם נעזרתם בכלי קידום האתרים של גוגל בעבר, כמו גוגל אנליטיקס, מומלץ לעשות שימוש באותו חשבון.


שלב ב': רישום האתר


הכניסו את כתובת האתר המלאה לחלון ולחצו על הכפתור האדום.

 

 

 

כעת, עליכם להוכיח כי האתר אכן שלכם (Verifying Ownership) ותוכלו לעשות זאת בכמה אופנים. השיטה שגוגל ממליצה עליה היא העלאה של קובץHTML  וטעינתו באתר. ניתן גם לתייג את האתר באמצעות קובץ HTML  או לעבור דרך ספק שם הדומיין ולאשר את התהליך דרכו. לבעלי חשבון גוגל אנליטקס, גוגל נותנת אפשרות לחבר בין חשבונות ניהול האתר ובכך לאשר את היותכם בעלי הדומיין. אם אין ברשותכם חשבון שכזה, מומלץ מאוד לפתוח אחד, שכן הוא מקנה כלים פשוטים, קלים לתפעול ויעילים לקידום אתרים.
כדי לחבר בין החשבונות הקליקו על האופציה של Alternative Methods (שיטות חלופיות) ובחרו ב-Google Analytics.

 

 

 

שלב ג': Sitemap


על מנת לאפשר לגוגל לעקוב אחר נתוני האתר, עליכם לאפשר לו גישה לדפים שחשוב לכם לקדם באמצעות sitemap. זהו קובץXML  אשר באמצעותו מנתרת המערכת של גוגל נתונים. תוכלו ליצור את הקובץ באמצעות אתרים כמו www.xml-sitemaps.com/ או אם אתם משתמשים במערכת WordPress אפשר להוריד תוסף בשם: Google XML Sitemaps plugin.
לאחר שיש ברשותכם sitemap העתיקו את החלק המופיע אחרי http://yourdomain.com/ לכאן:

 

 

תהליך שליפת הנתונים מהאתר על ידי Google Webmaster Tools יכול לקחת כמה ימים ולכן, חכו לדואר האלקטרוני המאשר כי המערכות מסונכרנות.

שלב ד': ניהול הנתונים


קישורים לאתר (Links to your site): המערכת מאפשרת לראות אילו אתרים מפנים לאתר שלך. אם תלחצו על More תוכלו לראות נתונים נוספים ולבצע פעולות כמו שימוש בכלי בשם disavow tool  המאפשר להסיר קישורים שבורים או ספאם שעלולים להזיק לאתר.

 

 

 

 

לא מומלץ להשתמש ביכולת הורדת הקישורים אם אינכם מקצוענים , ההשלכות יכולות להיות קשות ומידה ותבצעו הורדות של קישורים ללא הבנה עמוקה של התחום.

 

שיפורי HTML  (HTML Improvements): גוגל מציגה בפניכם את כל הבעיות שהיא מצליחה למצוא כאשר הרובוטים שלה סוקרים את האתר ואשר פוגעות בדירוגו בתוצאות החיפוש.
הנה כמה דוגמאות:
•    בעיות מיפוי (Crawl errors): כאשר המערכת של גוגל אינה מצליחה למפות קישורים לאתר שלכם. הבעיה הנפוצה ביותר היא 404 והיא נגרמת כאשר אתרים אחרים מפנים לדף באתר שכבר לא קיים. כל error משמעה פגיעה במיקום של האתר בחיפוש גוגל.

 

 

•    בעיות בכותרות (Page Title): כותרות הדפים  הן אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מיקום הדף בתוצאות החיפוש, כמו כאשר לדף אין כותרת מוגדרת או שאותה כותרת חוזרת על עצמה כמה פעמים באתר.
•    כפילות בתגיות התיאור של האתר (Meta description tags): תיאורי מטה החוזרים על עצמם ביותר בכמה עמודים באתר.
•    תוכן ללא אינדקס (Non-indexable content): דפים אשר כוללים תוכן ללא אינדקס כמו תמונות, וידאו או קבצי מדיה גדולים.

תוצאות חיפוש (Search Queries): היכן האתר שלכם מופיע בחיפוש גוגל בהתחשב במילות החיפוש הרלוונטיות וכמה פעמים דפים מהאתר מגיעים לתוצאות החיפוש. כמו כן, היחס בין הופעה של מילת מפתח (Impressions) לעומת מספר הפעמים שלחצו עליה (Clicks) במנוע google.com. רצוי לסנן את התוצאות על פי הארץ הרלוונטית לאתר שלכם.

 

 

 

 

התוצאות של הסטטיסטיקות והנתונים המתקבלים מכלי הניהול הללו, יאפשרו לכם להבין טוב יותר כיצד המערכות של גוגל "רואות" את האתר שלכם ויסייעו בשיפור אותה נראות. אם אתם מפרסמים באמצעות בגוגל אדוורדס (AdWords), המערכת תסייע לכם למצוא את המילים המתאימות ביותר, אלו שקהל היעד שלכם מחפש. כמו כן, עשויות להיות מילות מפתח שלא רק גורמות לאתר שלכם להופיע במקומות הראשונים של החיפוש אלא גם מניבות יותר קליקים של משתמשים בפועל (CTR).


בהצלחה!

תהליך שליפת הנתונים מהאתר על ידי Google Webmaster Tools יכול לקחת כמה ימים ולכן, חכו לדואר האלקטרוני המאשר כי המערכות מסונכרנות.

 

שלב ד': ניהול הנתונים

קישורים לאתר (Links to your site): המערכת מאפשרת לראות אילו אתרים מפנים לאתר שלך. אם תלחצו על More תוכלו לראות נתונים נוספים ולבצע פעולות כמו שימוש בכלי בשם disavow tool  המאפשר להסיר קישורים שבורים או ספאם שעלולים להזיק לאתר.

נקרא 2057 פעמים שונה ב 19 יונ
תן ציון למדריך זה
(2 votes)

1 תגובה

השאר תגובה

אנא מלא את כל השדות המסומנים בכוכבית (*). קוד HTML אינו זמין